Hoi Roxi,
Ik denk dat je voorlopig hem het beste kan geven wat hij wel eet……geen sla meer geven, maar lekker veel witlof, andijvie, wortel proberen of komkommer.
Ik weet niet of het heplt, maar probeer een klein beetje bix / muesli in een bakje en kijk of die de volgende dag leeg is. Voldoende hooi zodat je kan zien of hij daar ook van gegeten heeft.
Wat je ook kan proberen is hooi-thee maken. Water koken / prop hooi laten trekken tot het water goed is afgekoelt en alleen het water in zijn drinkflesje doen.
Houd zijn keuteltjes in de gaten…wat je al goed doet.
Houd natuurlijk ook in de gaten dat er wat naar binnen gaat, want anders komen zijn darmen stil te staan…..
Hoe is zijn conditie verder?
Hoe oud is je beer? Heeft hij dit al vaker gehad?
Zit je beer alleen?…Soms kan het helpen als ze samen zijn en als ze de ander zien eten, dan ook gaan eten.
Als de boel weer op gang begint te komen is het best mogelijk dat hij het weer op pakt, maar dan moet er verder niks ernstigs aan de hand zijn.
Misschien kan je met je verhaal naar een andere DA bellen en kijken wat zij hier over te zeggen hebben. Er zijn DA's die meer kijk hebben op de cavia.
Er is hier wel het één en ander over te lezen op de prik.
Als mijn honden last hebben van hun ontlasing geef ik ze ook oli door hun voer. Ook heel goed voor de vacht trouwens.
Kennerlijk helpt het wel……
Ik hoop dat je hier iets mee kan…..Succes,
Groetjes Monique