Citroengeur

• Marcel D.

Ik koop altijd zaagsel met citroengeur. Laatst kwam ik in een dierenwinkel waar ik nooit eerder was en vroeg ernaar. Ze zei dat citroengeur helemaal niet goed is voor cavia's. “Hoe zou jij het vinden om de hele dag in citroengeur te lopen” zei ze tegen me.

Toen ik weer bij mijn reguliere dierenwinkel kwam zei de verkoper dat dat grote onzin was.

Is citroengeur nou slecht of niet?

• marissa

Hoi Marcel,

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Ik gebruik het namelijk ook altijd. Ik geloof niet dat het slecht is maar of ze er van houden is de vraag?? Mijn vorige cavia's zijn toch best oud geworden. Zeugje 8.5 jaar. Mooie leefdtijd maar wel altijd op dit zaagsel gezeten. Zelf vind ik het lekker fris ruiken. Maarja ik moet er niet in wonen.

Gr Marissa

• Witches at work

Hoi hoi

Ik spuit hier in de zomer al mijn buitenhokken in met eeb speciale citroen spray voor paarden om het ongedierte een beetje weg te pesten.

Als je het niet gaat overdrijven is er niks mis mee lavendel is ook lekker qua geur ik ruik het liever als poep ha ha en mijn dieren??? ach volgens mijn vinden ook zij het allang best hoor!!

gr D#S

• Lotje

Wat een onzin!

Die citroengeur is meer voor ons dan voor de caafs en wij moeten erin zitten.

Ik denk dat de cavia's het niet eens merken…..en slecht is het zeker niet.

Vreemde winkel.

• Mariétte bakker

dat zaagsel met citroen geur niet goed zou zijn voor cavias dat is gewoon onzin.ik gebruikt het nammelijk ook het houd het verblijf wat langer fris en dat vinden de dieren ook wel prettig.en is niet schadelijk hoor dus ik zal me niet te veel van andere aan trekken. en gewoon doen wat jij het beste vind mensen hebben toch alleen maar comentaar jij maakt je wc toch ook schoon met wc eend. Mariétte.

• Marumoto

Citroengeur is niet schadelijk, zaagsel van naaldbomen is licht verdacht. Het KAN (misschien, eventueel, potentieel, op termijn) leverschade veroorzaken als het dier het per toeval opeet. Zieke cavia's of cavia's die zich erg vervelen willen het wel eens opeten.

Er is een Nederlandse dierenarts die een heftige campagne tegen zaagsel voor knaagdieren voert. Het komt niet bepaald geloofwaardig over, moet ik zeggen. Maar ik pas een voorzorgsbeginsel toe. Zaagsel vind ik geen goede bodembedekking omdat de cavia's dan meestal minder hooi ter beschikking hebben. Tandproblemen hoef je niet ver te zoeken.

• Witches at work

Marumoto Schreef:

——————————————————-

> Citroengeur is niet schadelijk, zaagsel van

> naaldbomen is licht verdacht. Het KAN (misschien,

> eventueel, potentieel, op termijn) leverschade

> veroorzaken als het dier het per toeval opeet.

> Zieke cavia's of cavia's die zich erg vervelen

> willen het wel eens opeten.

>

> Er is een Nederlandse dierenarts die een heftige

> campagne tegen zaagsel voor knaagdieren voert. Het

> komt niet bepaald geloofwaardig over, moet ik

> zeggen. Maar ik pas een voorzorgsbeginsel toe.

> Zaagsel vind ik geen goede bodembedekking omdat de

> cavia's dan meestal minder hooi ter beschikking

::oDeze snap ik totaal niet!

Hooi behoort niet op de bodem te liggen als bodem bedekker maar in een ruif of zo.

Zaagsel, aubiose, vlasvezel en stro bij voorkeur de gehakselde (= veel zachter) DAT zijn

bodem bedekkers.

Het hooi dat op de bodem ligt eten ze hier al veelal niet dat zijn de resten uit de ruif zeg maar.

HOOI is HET basis voer voor de cavia, niet de brok maar HOOI dus!!!

Lees evt mijn voer pleidooi op WITCHESATWORK.NL als er nog vragen zijn over voer.

gr. D#S

> hebben. Tandproblemen hoef je niet ver te zoeken.

???????? :D

• Marumoto

.

• Witches at work

Marumoto Schreef:

——————————————————-

> Witches at work Schreef:

> > ::oDeze snap ik totaal niet!

> Het zal dan niet aan mij liggen…. ;)

>

> > Hooi behoort niet op de bodem te liggen als

> bodem

> > bedekker maar in een ruif of zo.

> Says who?

>>>D#S>>>>Zo bijna heel fokkend cavia liefhebbend Nederland behalve Marmotteke dan, want die heeft er verstand van ha ha!(tu)

>

> > Zaagsel, aubiose, vlasvezel en stro bij

> voorkeur

> > de gehakselde (= veel zachter) DAT zijn

> > bodem bedekkers.

> Nooit van grupstal gehoord? Even googelen dan.

> Geprezen zelfs door de radicale

> dierenrechtenactivisten.

>>>D#S>>> RADICALE DIERENRECHTEN ACTIVISTEN??? Ja daar heeft Nederland echt wat aan!!! Schiet lekker op ha ha!X(

Ik heb het op Google net opgezocht maar veel stampij wordt er ook daar niet gemaakt over de door jou heilig verklaarde GRUPSTAL!!!???

>

> > HOOI is HET basis voer voor de cavia, niet de

> brok

> > maar HOOI dus!!!

> > Lees evt mijn voer pleidooi op WITCHESATWORK.NL

> > als er nog vragen zijn over voer.

> Vriendelijk bedankt. ;) Maar ook dit is niet

> nieuw… Iedereen met minimum verstand van

> planteneters weet het wel. Brokken = predispositie

> voor 1) gasbuik, 2) blaasguis, 3)

> pootproblemen/bumblefoot (die paardenartsen zijn

> niet achterlijk). Er zijn mensen die daar langer

> mee bezig zijn dan 6 jaar, ook universitaire

> mensen, ongelooflijk maar toch waar. ;)

>>>D#S>>> WAW>:D

> U bent trouwens nog de enige die met saske wil

> communiceren, ho wat vriendelijk, wat zal die arme

> man er blij mee zijn. Hij wordt nu overal

> genegeerd. Maar voorzichtig, he? Dit is een

> zoonose, besmettelijk dus….

> Tsja het wordt te gek, laat maar.

>>>D#S>>>Ja vrijwel de enige die met Sas EN………….. met JOU hier in conclaaf gaat hihi hebben julie toch nog iets gemeen dacht ik zo!:D

Voor besmettingen ben ik niet zo bang, ik ben niet zo van de smetvrezige, mijn moeders wijsheid was WAT JE KRIJGT HOEF JE NIET TE KOPEN!

En natuurlijk is dit wel erg makkelijk gesteld maar de hysterie ook op het gebied van het uitbannen van rokers slaat echt door op velerlei gebied.

Dood gaan we toch ook de niet roker heeft niet het eeuwige leven.

GENIET GENIET ZOLANG GE DR ZIET!:)-DB)-(:P)

Als niet rokende relativerende, weinig alcohol drinkende, sportende heks durf ik dit hier gewoon nog te schrijven………….. knap van mij he?;)

Heel veel groetjes van D#S

• Marumoto

.