allergie?

• Sebas

Ik ben allergisch voor alles en nog wat en woon sinds kort samen met mijn nieuwe vriendin haar 2 kinderen, 2 katten en hondje (formaat hamster). Vroeger heb ik ook altijd last gehad met knaagdieren echter heb ik na heel wat speuren een luchtreiniger gekocht http://ionizer.nl/index.php?action=article&group_id=8&aid=47&lang=NL ik heb nu nog wel een beetje last alleen is het echt met zeker 90% naar beneden en zolang ik de dieren niet aanraak heb ik zo goed als geen last meer.

• Sebas

Khydra Schreef:

——————————————————-

> Allergie is altijd een goed smoes om van de dier

> af te komen, helaas. Het kan altijd natuurlijk,

> maar ik heb vaak mijn twijfels.

> Het kan inderdaad ook van hooi/stro enz komen.

> Veel mensen kunnen niet tegen hooi. Da's uiteraard

> wel lastig als je dieren hooi eten :)Als je

> werkelijk wil kan je best iets anders proberen,

> bv. andere bodembedekking, hooi vochtig maken

> enz.

> Wel apart dat je van een bepaald soort hooi wel

> last hebt en de andere niet. Die niet meer voeren

> dus ;)

Ik ben het er helemaal mee eens dat allergie in 99% van de gevallen een smoesje is van dieren af te komen!

-als je niet weet of je alleregisch bent laat dit dan testen voor de aanschaf van een dier.

- ben je allergisch? probeer dan eerst een oplossing te zoeken (luchtreiniger, mesicijnen andere middeltjes) voordat het dier zonder pardon er uit getrapt word. Het dier heeft niet voor gekozen bij jou te wonen dat was je eigen keus! een kind ruil je ook niet in als je toevallig allergisch bent voor babypoeder

sorry moest het even kwijt kan me er zo druk over maken dat alle dieren op marktplaats e.d. niet ouder zijn dan een jaar maar wel ouder dan 3 maanden. dat is geen allergie dat is impulsief en egoistisch :)

• Elda

Heb 2 Teddies en helaas is mn broer er toch allergisch voor. De allergie is pas op later leeftijd begonnen, want tot 4 jaar geleden was hij mn vaste oppasadres als ik op vakantie was. Hij moet heel erg niezen en krijgt traan ogen. Is echt een allergie veroorzaakt door mn caafjes en niet door hooi of zaagsel. Hij heeft zelf kortgeleden nog muizen gehad.

• sanne

mijn broertje is (heel erg) allergisch voor cavia's. Hij kan bijna niet ademen en zijn amandelen zwellen op. het is een soort contact allergie. Nu vroegen wij ons af of skinny cavia's hypo allergeen zijn (dat betekend dat je er niet allergisch voor kan zijn).

• marissa

Ik ben ook super allergische. En was ook bang dat ik afstand moest doen. Ik ben naar de huisarts geweest en deze heeft me getest. Het bleek dat ik vooral last had van huisstofmijt. Haha waar zitten die niet. Ik zat de hele dag verstopt. Door deze test kreeg ik een tabeltje en het gaat stukken beter voor de nacht een pufje en ik slaap als een roos en de caafs blijven lekker hier. Wel vindt ik het jammer dat zodra mijn zus komt zij erg veel last heeft van ze. Ze heeft last van het hooi. Van mijn hondje had ze nooit last. IK hou altijd rekening mee als ze komt vul ik de ruif iets minder. En als het zulk weer is al vandaaag gaan we heerlijk buiten zitten. Maar de caafs blijven ik ben veels te blij met mijn caafjes. Ik nies altijd als ik ze schoonmaak maar dat is zo weer over. Maar helaas kiezen de mensen vaak voor de makkelijkste weg. Ik heb er ook wel eens een cavia bijgenomen omdat mijn buurmeisje allergische was.

GRoetjes Marissa

• sanne

we hebben de caafs wel gehouden, maar ze zaten bij mij op de kamer en me broertje kwam daar niet binnen. de allergie is echt verergerd, eerst was 't namelijk alleen maar traan ogen, nu gaat ie gewoon bijna dood als in de buurt is van een caaf!

we wilden de caafs eerst weg doen, alleen ik was daar tegen, daarom hebben ze dus in mijn kamer gezeten. we zochten nu naar een baldwin of skinny caafje, omdat ze zeggen dat je daar niet allergisch voor kan zijn.

groetjes sanne

• fransje*

In de loop van de negen jaar dat ik cavia's heb gehad heb ik ook een allergie opgebouwd. Niet voor de cavia's zelf, ben erop getest omdat ik elke keer last kreeg als ik ze bij me pakte. Voor het stof en voor het hooi. De allergoloog (internist in het AZM) meende zelfs dat ik door die hooiallergie ook een allergie had opgebouwd voor bepaalde eiwitten in tarwe (ook een soort gras). Helaas kan ik daardoor al zes jaar geen tarweprodukten meer verdragen!

Dit valt voor mij niet meer onder snotneus en traanogen!

Toch heb ik mijn cavia's niet weggedaan onder het mom van mijn allergie, maar gewoon geen nieuwe meer aangeschaft als er eentje stierf. Alleen de allerlaatste die over was, was zo eenzaam dat ik voor haar een goed nieuw thuis heb gezocht en ze is nog steeds helemaal happy bij haar soortgenootjes.

Als ik van te voren had geweten dat ik door mijn aanleg voor allergie en het houden van cavia's, een tarwe-eiwittenallergie zou krijgen, nee, dan was ik er niet aan begonnen - hoeveel geluk en plezier ik ook die negen jaar gehad heb met mijn beessies!

• ingrid

vaak zorgt een “naakt” dier juist voor allergie.

Je bent niet allergisch voor het haar, maar voor de huidschilfers die een dier heeft.