vreemde plek

• Berby

Hallo,

Wij hebben 3 weken geleden 2 cavia's uit het asiel gehaald, het zijn mannetjes en 1 1/2 jaar oud. Nu blijkt dat 1 cavia een plekje had bij zijn voorpootje. We dachten eerst van bijten, maar nu wordt de plek groter. Ik heb er een foto van gemaakt. Weet iemand wat dit is en wat we er tegen kunnen doen?

• Janni

lijkt iets van schimmel. Ik zou ermee naar een dierenarts gaan, omdat het al een flinke plek lijkt met krabeffecten.

• Marumoto

Daktarin (drogist), 2xdag insmeren.

Ivermectine (spuitjes, dierenzaak) zou ik ook preventief doen hoewel het niet zozeer op schurft lijkt.

• berby

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal vanmiddag gelijk die 2 produkten ophalen en er mee beginnen.

Groetjes

• mijati

Ziet er uit als schimmel, maar het zou ook een combinatie van schurft en schimmel zijn. Het ziet eruit alsof het er langer zit, ik denk dat je het beste een combinatie van imaverol en ivermectine (ivomec) kunt gebruiken. Om zeker te zijn kan je bij de da een huidschraapsel laten onderzoeken. Dan hoeft je geen zware middelen te gebruiken, die wellicht niet nodig zijn.

• Marumoto

Oh ja, Lamisil is ook goed (sneller/effectiever maar ook duurder). Ben geen fan van imaverol. Antimycotica voor mensen zijn veel huidvriendelijker. Pas op dat die schimmel niet zelf krijgt.

• berby

Ik vroeg me eigenlijk af of dit ook besmettelijk voor ons is? Mijn kinderen hebben de cavia's dus regelmatig vast en knuffelen er mee.

• Marumoto

Schimmel wel, schurft niet.

• berby

wilde jullie even vertellen dat we vanavond toch maar naar de dierenarts zijn geweest en ze hebben injectie gehad met ivomec. Dit moet na 10 dagen herhaald worden. Ik hoop dat het dan over is.

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp.

• Melissa Draaijer

Hallo,

Ik heb zelf twee cavia's.

Dat plekje is:korstjes,hij maakt de plek zelf groter door,

het kapot te bijten of krabben.

Vraag aan de dierenarts zo'n kappje dat hij zichzelf niet

kan krabben.

En als het niet werkt vraag dan aan de dierenarts om een zalfje.

En als dat ook niet werkt laat er dan naar kijken.

groetjes Melissa Draaijer

P.S. Het klinkt misschien raar maar ik ben een meisje van elf ,

en heb superveel verstand van cavia's.

Denk nu niet:ach laat ook maar zitten want het heeft een kind

geschreven.

Probeer het gewoon uit A.U.B.