Tand er uit

• annelies

Hoi Monique,

Was wel echt schrikken gister ja :-)

Maar vanochtend at ie ook weer andijvie en was hij vrolijk aan het rondrennen.

Toen ik dat zag was het allemaal wel weer goed.

Nu gewoon goed opletten dat het allemaal weer goed gaat aangroeien.

Groetjes

Annelies

• de Wolfjes

Hoi Annelies,

Ja, ik snap dat je schrikt, maar je kan zoals anderen het je ook al schreven niet alles voor zijn. Ze zijn soms zo snel. Die mutsen van mij zitten en je zal eens moe worden haha, maar nu ik er sinds kort een ander ras bij heb moet ik ook beter opletten als ze los zijn. Deze zijn zeer snel …. Ik vind het wel heel erg leuk om deze verschillen te zien en te hebben.

Zo te horen is de kans groot dat het goed gaat komen….Superrr!

Groetjes Monique

• Mijati

Als je het een keer bij de dierenarts laat doen, kijk dan goed mee, dan kun je het de volgende keer zelf. Ik heb het zo ook geleerd, het is niet zo moeilijk, zeker niet als een tand wel afslijt en de andere niet, dan weet waar je de tand ongeveer moet afknippen.

• Annelies

Goeie tip. Dat ga ik doen. Bedankt!

Groetjes

Annelies

• armiva

Ik heb het ook een keer gehad met ijn cavia. Ze viel van de tafel en ik kon haar net niet meer pakken. Ook erg geschrokken natuurlijk. Ze had ook 1 tand eruit.

Na een paar dagen was de tand weer aangegroeid. Nergens geen last meer van gehad. Ook niet van scheefgroei o.i.d.

• Annelies

Nou toen ik zondag nog een keer keek naar zijn tanden bleek zijn andere boventand ook helemaal los te zitten. Die stak helemaal naar binnen. Had dus volgens mij geen andere keus dan tandarts te gaan spelen :-s

Kon de tand zo pakken met een pincet. Dan kom hij hem iig niet meer inslikken of zoiets.

Toch even naar de dierenarts gegaan maandag. Meer voor mijn eigen gevoel, want hij was gewoon vrolijk :-)

En zijn tandjes zijn nu alweer aan het groeien!! Gaat echt heel snel.

Nu alleen opletten dat zijn ondertanden niet te lang worden :-)

Groetjes

Annelies

• anneke

Mijn cavia's boventand is ook op een of andere manier eruit, maar de mijne eet en drinkt gewoon. Maar als je cavia niet meer eet zou ik toch even naar de dierenarts gaan.

groetjes anneke

• Annemiek Botman

Hoi Annelies

Ik heb het ook gehad dat een van de tanden bij mijn cavia eruit is gevallen. Vervolgens groeide de ondertand te lang door. Het klinkt heel eng, maar het went wel: die kun je gewoon knippen met een speciale schaar. Maar dit zal je dierenarts vast ook wel geadviseerd hebben.

Groetjes

Annemiek