Tand er uit

• Annelies

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag:

Mijn cavia is net van de bank gesprongen en verkeerd terecht gekomen.

Nu is één van zijn bovenste snijtanden eruit :-s

Hij wil nu ook niet eten en ligt een beetje stil in zijn hok…

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Komt dit nog wel goed?

Ik hoop dat jullie me hier iets meer over kunnen vertellen!

Alvast bedankt!!

Groetjes

Annelies

• de Wolfjes

Hoi Annelies,

Wat vervelend! Zelf heb ik dit niet eerder meegemaakt, maar weet wel van anderen.

Als het goed is groeit de tand weer aan. Als het net gebeurd is kan het van de schrik komen dat hij nu niet eet. Wel even in de gaten blijven houden. Ik wil je wel waarschuwen voor bacteriën dat je in de gaten houd dat er geen abses gaat groeien. Houd de groei van de tand in de gaten dat het niet gaat groeien als een olivant tand, want dan moet je die regelmatig knippen of laten knippen.

Heel veel sterkte en een caafjes-knuffel voor het caafje van deze kant,

Monique

• Annelies

Hoi Monique,

Bedankt voor je snelle reactie!!

Het is inderdaad net gebeurd, dus hij zal wel geschrokken zijn inderdaad. (net als ik pffff)

Ik ga het gewoon goed in de gaten houden of hij morgen weer gewoon eet en of zijn tand weer goed aangroeit zonder ontstekingen enz.

Ben al een beetje opgelucht na het lezen van je bericht! :-)

Hoop dat het snel weer goed komt.

Groetjes

Annelies

• de Wolfjes

Hoi Annelies,

De darmpjes mogen niet te lang zonder voedsel, anders krijg je weer andere problemen. Geef hem maar geen harde dingen, maar iets wat makkelijk te kauwen is.

Hel veel sterkte en graag gedaan!

Monique

• Mitzy

Jee,wat zal je geschrokken zijn,,,,,,,hoop dat alles goed komt met je caaf en hij snel weer eet,,,,,,,,,,sterkte gr mitzy

• Annelies

Ik was wel echt geschrokken ja. Voel me ook wel schuldig omdat ik hem liet ontnappen. Hij was zo snel ineens… :-s

Gelukkig eet hij alweer hooi. Hij is was waarschijnlijk ook geschokken van de val, zoals Monique al dacht. Dat is wel een opluchting. Nu maar hopen dat de tand weer goed aangroeit en goed in de gaten houden natuurlijk.

Groetjes

Annelies

• Daantjuhxxx

Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar je kan er niks aan doen hoor, dat gebeurt niet express, kan gebeuren. Ik heb er eentje bij die is zo vlug als water, een beetje een hypercaafje, die is ook wel eens van de bank gesprongen. Terwijl je toch zo goed oplet, kan hij in een seconde zo ineens wegschieten. Ik hoop dat ie alleen maar een beetje geschrokken is en dat ie verder zo weer de oude is.

gr,

Daantjuh

• Hopeful Farm

Hoi

Is er 1 tand uit of zijn beide boven tanden eruit?

Als beide eruit zijn moet je er wel goed op letten dat in de tussen tijd dat de bovenste weer aan groeien de onderste ook groeien en die worden dat niet afgesleten door de bovenste tanden

Het duurt ongeveer 4 tot 5 dagen voor er weer stukjes tand bovenin te zien zijn

Waarschijnlijk zul je dan de onder tanden moeten in korten omdat die te lang worden

Gr Dana

• de Wolfjes

Hoi Annelies,

Fijn om te horen dat ie weer eet!

Ik hoop dat de schrik er weer een beetje bij je uit is.

Groetjes Monique

• Annelies

Hoi Dana,

Er is 1 boventand uit. Ik weet dan niet of de ondertanden nog wel goed afslijten.

Maar dat zie je denk ik snel genoeg omdat de ondertanden nu scheef zullen afslijten? Zelf durf/kan ik geen tanden knippen. Maar dat zal ik dan door de dierenarts laten doen :-)

Groetjes

Annelies