skinny fans???

• Lotje

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van 2 super lieve skinny zeugjes.

Omdat ik allergisch ben voor alles met haar heb ik gezocht naar geschikte huisdiertjes voor mij en ben uitgekomen bij de skinny.

En het gaat fantastisch, we hebben een druk gezin waar er 3 mensen allergisch zijn voor behaarde diertjes, vervelend als je echt van beesten houdt.

Wij zijn dan ook super blij met onze dames, alleen, we krijgen zo'n vervelende opmerkingen van bezoekers.

De meeste mensen vinden ze ronduit afstotelijk!!!

Hoe doen andere skinny liefhebbers dat, en hoe zijn de reacties bij jullie?

Niet dat we er ons veel van aantrekken hoor, we hebben vooral veel plezier met ze en willen ze nooit meer kwijt.

We denken er zelfs over om er nog 2 lieverds bij te nemen, comentaar nemen we voor lief.

vroegen ons alleen af of er meer skinny fans zijn en wat hun ervaringen zijn ??

• de Wolfjes

Hoi Lotje,

Ik heb er 2 jaar over gedaan om voor de Skinny te vallen. Ik was er ook nooit zo kapot van tot ik een leuke mail van een fokker hier om de hoek kreeg dat ze een skinny had. Ik had toen ook zoiets van …okeeeee…, maar toen ik haar zag vond ik haar zooo leuk!!! Ik ben over ze gaan lezen. Daarna ben ik ben naar nog een fokker gewwest hier niet zo ver vandaan en zij was zo aardig en ik mocht alles vragen en ze aaien dat ik ze steeds leuker vond. Ik heb toen een over behaard beertje gekocht. Hij zat zo heerlijk in mijn hand dat ik voor hem koos. Ook ik kreeg/krijg reacties, maar dat kan me de pret niet drukken.

Ik vind het super dat je op deze manier toch in dier in huis kan hebben en ook al zijn ze in iemands ogen lelijk, dit maakt ze niet minder lief. Het mooie hiervan is dat je kinderen ook met dieren op kan groeien en dat is enorm belangrijk.

Ik vind het leuk dat je ons op deze manier kennis hebt laten maken met je allergie.

Heel veel plezier met ze en laat iedereen maar kletsen. Het gaat om jou en je gezin.

Groetjes Monique

• Pluuster's

Hihi, ik ben ook een super Skinnyfan, en ach ja die reakties doen me eigenlijk niet zoveel. Zelfs mijn man vind ze vreselijk lelijk,hihihih. Het is ongeveer half half, de ene vind ze prachtig en de ander vreselijk.

Maar ik ben dat al jaren gewend want ik heb ook 2 bull terriers en die geven vaak dezelfde reaktie bij mensen. Lelijk,eng, etc. Maar als ze eenmaal kennis hebben gemaakt met hun geweldige karakter gaan een heleboel overstag. Datzelfde zie je ok bij de Skinny's. Eerst vinden ze ze vreselijk lelijk maar als ze dan de diertjes met hun geweldige outgoing karakter leren kennen smelten ze.

Ik zou zeggen geniet van je geweldige Skinny's en leuk dat je zo toch huisdieren kunt houden.

• Saskia

De skinny is een beestje waar je gewoon open voor moet staan. Geef het diertje een kans, neem het in je armen, laat het beestje aan jou snuffelen, geef het een kus op zijn neus en voilà, je bent heel stiekem toch wel verkocht….

mensen die er niet open voor staan, zullen altijd naar reageren, maar daar moet je geen waarde aan hechten. Laat ze maar lekker, jij geniet van je beestjes en dat is wat telt!

• WAWs "Inka"

Saskia schreef:

>

> De skinny is een beestje waar je gewoon open voor moet staan.

> Geef het diertje een kans, neem het in je armen, laat het

> beestje aan jou snuffelen, geef het een kus op zijn neus en

> voilà, je bent heel stiekem toch wel verkocht….

>

> mensen die er niet open voor staan, zullen altijd naar

> reageren, maar daar moet je geen waarde aan hechten. Laat ze

> maar lekker, jij geniet van je beestjes en dat is wat telt!

>>>D#S Mischien staan die bepaalde mensen er niet open voor omdat het eigenlijk mismaakte cavia's zijn, zoals de Bulldog in principe ook is met tal van kwalijke eigenschappen die je er erg vaak gratis bij krijgt.

als ik ervan overtuigd zou zijn dat dit DE cavia zou zijn zou ik het best willen proberen zo'n monstertje in huis te nemen hoor, zeker gezien ook het geld wat ermee te verdienen is ha ha als je ermee veelvuldig aan de fok gaat zoals menigeen fokker die nu de dollartekens in hun ogen hebben.

De Skinny je mag hem leuk of lelijk vinden, een kwestie van smaak en stijl per slot.

Ik had gehoopt dat deze “hype” zou over waaien, maar helaas valt men in Wereld wijd steeds meer voor uitwassen en extremiteiten ipv normale gezonde en vooral de

HARIGE CAAF!!! De caaf die zijn natuurlijkke jasje wel mag houden tegen koude, en krassen ed.

Ik hoop nog steeds op die strenge winter van Truus, mischien vallen pas dan de oogkleppen af bij sommige.

Lotje toch veel plezier met je beestjes~~!!! Tip; doe ze speciale caviakleertjes aan zien ze er schattiger uit voor het bezoek echt waar!

Als je ze dan toch al in huis hebt maak er dan ook maar een feest van zou ik zeggen!

gr D#S

• Saskia

Hoeveel skinny's heb jij al van dichtbij bewonderd en écht een eerlijke kans gegeven? Heb je ze zelf al in huis gehad om te zien of ze echt zo mismaakt en ongezond en zielig zijn? Ik durf te wedden dat het antwoord nee is. Nu ik zelf een skinny heb zie ik met eigen ogen dat het beestje helemaal niets mankeert, niet zwakker of zieker is, ze is juist een ongelooflijk vrolijke cavia.

Ik vond het in eerste instantie ook tegennatuurlijk, zo'n bloot beest, maar nu ik eraan gewend ben en het een eerlijke kans heb gegeven heb ik met eigen ogen gezien dat er niets engs en raars en ongezonds aan is.

• WAWs "Inka"

Saskia schreef:

>

> Hoeveel skinny's heb jij al van dichtbij bewonderd en écht

> een eerlijke kans gegeven?

>>>D#S Teveel!!!

Gisteren nog bij Beestenspul al waar ik ff op bezoek was iehhhhhhhhhhhh bah bah en dat vond mn oudste dochter ook die ik bij me had.

Heb je ze zelf al in huis gehad om

> te zien of ze echt zo mismaakt en ongezond en zielig zijn? Ik

> durf te wedden dat het antwoord nee is.

>>>D#S Niet erg snugger zeg je opmerkingen, en dat terwijl jij je toch hier altijd zo hard maakt over het welzijn van de cavia of ben je ineens iemand anders vergis ik me nu???

Nu ik zelf een skinny> heb zie ik met eigen ogen dat het beestje helemaal niets

> mankeert, niet zwakker of zieker is, ze is juist een

> ongelooflijk vrolijke cavia.

>>>D# O dat is het dus je hebt er zelf een!!! Nou ik heb altijd gezegd al doen ze dr mij eentje kado die zet ik meteen op het MP voor de hoogst mogelijke bieder!!!

Ik vind dieren niet iets om op te bieden maar maak voor de Skinny dan graag een uitzondering, ha ha!

>

> Ik vond het in eerste instantie ook tegennatuurlijk, zo'n

> bloot beest, maar nu ik eraan gewend ben en het een eerlijke

> kans heb gegeven heb ik met eigen ogen gezien dat er niets

> engs en raars en ongezonds aan is.

>>>D#S Het is niet iets van VINDEN Saskia ZONDER haar is een dier nu eenmaal VEEL kwetsbaarder echter ivm deze modegril nemen veel fokkers dit op de koop toe evenals hun afnemers de kopers dus!

En niet te vergeten voor de lieve poen ook!

Ik had mn scepsis en heb die alleen maar meer nu!~!!

gr D#S

• Mitzy

Hoi,Dit zal je blijven houden met dieren en fokken,,,,,,,,,,sommige rassen(hond kat caaf enz)vind ik triest omdat het dier er hinder van kan ondervinden,bijv,teveel rimpels sharpei ,ademhaling perz,kat,engelse bull,En zo nog 101 voorbeelden,

Wij mensen doen t zelf,,,,,,,,,,oh leuk die krullen(mijn eigen caven en poedel)

de volgende o schattig skinny,logisch dat t zo werkt en zo door zal blijven gaan.En dan krijg je de zg,fokkers die gauw op de mode inspringen en grove fouten maken.

Jammer maar zo werkt t,Maar wat te doen,dan mag de halve dierenwereld er wel aangeloven met dat enge gedrag van de mens! Gr Mitzy

• Lotje

Deze thread is niet door mij geplaatst.

Ik weet niet welke lolbroek dit weer nodig vindt, maar iedereen die me een beetje kent, weet dat ik er niets mee heb.

En dit bericht is van de échte Lotje………….;)

• Lotje

Pardon, pardon, dit is niet iemand die lullig wil doen, zoals ik eerst dacht.

Ze heet alleen toevallig ook Lotje.

Nogmaals excuus maar na heel veel vreemde gebeurtenssen in Cavialand kijk ik onderhand nergens meer van op.

Andere Lotje: Veel geluk met je Skinny's. :)