heeft iemand enig idee wat de zwarte puntjes in de vacht van mn cavia zijn?
hij krabt of bijt zichzelf niet….
groetjes, Anne
Mijn cavia's hebben dit ook, het is vachtmijt.
In principe is dit onschuldig maar het kan wel haaruitval geven als de cavia helemaal onder zit. Ze zijn lastig te bestrijden heb ik gemerkt, omdat de omgeving vaak ook besmet is en je na het behandelen de cavia's gewoon weer opnieuw besmet.
Pipetjes helpen niet naar mijn ervaring, enkel inspuiten met ivermectine. De mijten drinken geen bloed dus ivermectineinjecties hebben minder of geen effect. Volgens mij eten ze huidschilfers? Volgens de Da zou 2 keer per week wassen met permethrin-shampoo ook moeten helpen. Je moet er vooral goed op letten dat je de cavia's niet herbesmet. Volgens mijn da zitten de mijten ook in je kleding ed en overleven de eitjes, de wasmachine als je wast op lage temperaturen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat Sassafrasolie goed werkt maar dit is lastige verkrijgbaar.
Groetjes Debbie
Hallo, Mijn cavia is een mannetje en heeft allemaal rare zwart/bruine dingen in zijn vacht…
als ik zijn vacht naar de andere kant schuif(dus niet met de haartjes mee) dan in het een beetje vettig en zie ik die dingetjes,
ik heb hem gister alin bad gedaan met een beetje groene zeep, maar dat hielp niet heel erg,
Welke zeep ofzo kan ik daar het best voor gebruiken? ik zag oook een bruin beestje lopen die heb ik er meteen uitgehaald, hij komt
uit een nest waar veel schurft was er zijn er 2 aan overleden. maar ik weet niet of dat het kan zijn, hij krabt zig niet zo vaak.
Ik hoop dat ik hier andwoord op krijg.
Groeten Britt (12)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?