Mitzy schreef:
>
> Hoi ,ik heb hetzelfde bij een Teddy van 9mnd,verder ook super
> gezond,net met borstelen vroeg ik mij ook weer af wat het
> is..Ik heb nog een 2 jaar oude Teddy en zij heeft er geen
> last van,,,,,,Ben benieuwd!!!!!!!!
Hoi hoi
Idd schijnt het zo tye zijn dat vooral de Us Teddy (Ch Teddy nooit gezien erbij) en de Rex er nogal eens last van kunnen hebben.
Hierbij moet ik toch maar weer eens aantekenen dat ik hier erg veel Rexen heb en 2 echte Us Teddy zeugen.
een van cdeze zeugen (een oudere) had er een beetje last van toen ze hier aan kwam, nu echter net als de rest hier (dus ook vooral mn Rexen) punt gaaf is nu!
Hier zit alles in de deeld beveiligde buitenrennen, ik hoeft NOOIT ook maar iets aan vacht verzorging te doen bij dit ras en ook bij de langharen veel minder als mn collega fokkers die ze hebben opgehokt, zo ook de nagel verzorging (slijten af op grote stoeptegels hier.)
De buitenlucht inclusief de regen waar door ze ook wel eens doorheen banjeren hier doet wonderen voor hun vacht!!!
De langharige dieren hebben een wat meer vettige blinkende vacht, die weing klit vorming heeft en het niet te lang wordt ook. Het lijkt alsof het zich zelf al toitelteert zeg maar. Zo nu en dan een klit aan e achterhand die ik dan weg knip.
De Rexen zijn somns wat smoezelig (zand ha ha) maar hebben NOOIT SCHILFERS!!! Echt NOOIT!!! Het makkelijkste en leukste, liefste ras wat ik ken ha ha, lekker partijdig!!!
gr. D#S