Cavia met haaruitval én schilfers

• Witches at work

dagmar schreef:

>

> Het kan een extreem droge huid zijn. probeer het mischien

> even in te vetten met uierzalf calendulan of vaseline.

>

> Groetjes Dagmar

hoi Dagmar

Ik zou bij een extreem droig vacht en schilfers veel eerder een lekkere olie aan bevelen, zoals verdunde tea tree bv die ook meteen evt ongedierte de stuipen op het lijf jaagd maar gezien daar hier 0,0 sprake van is zou ook een lekkere baby olie al goed volstaan. Weleda of of iets niet zo boeinde in dit geval vooral lekker vet houden zou ik zeggen!!!

gr. D#S

• Witches at work

Mitzy schreef:

>

> Hoi ,ik heb hetzelfde bij een Teddy van 9mnd,verder ook super

> gezond,net met borstelen vroeg ik mij ook weer af wat het

> is..Ik heb nog een 2 jaar oude Teddy en zij heeft er geen

> last van,,,,,,Ben benieuwd!!!!!!!!

Hoi hoi

Idd schijnt het zo tye zijn dat vooral de Us Teddy (Ch Teddy nooit gezien erbij) en de Rex er nogal eens last van kunnen hebben.

Hierbij moet ik toch maar weer eens aantekenen dat ik hier erg veel Rexen heb en 2 echte Us Teddy zeugen.

een van cdeze zeugen (een oudere) had er een beetje last van toen ze hier aan kwam, nu echter net als de rest hier (dus ook vooral mn Rexen) punt gaaf is nu!

Hier zit alles in de deeld beveiligde buitenrennen, ik hoeft NOOIT ook maar iets aan vacht verzorging te doen bij dit ras en ook bij de langharen veel minder als mn collega fokkers die ze hebben opgehokt, zo ook de nagel verzorging (slijten af op grote stoeptegels hier.)

De buitenlucht inclusief de regen waar door ze ook wel eens doorheen banjeren hier doet wonderen voor hun vacht!!!

De langharige dieren hebben een wat meer vettige blinkende vacht, die weing klit vorming heeft en het niet te lang wordt ook. Het lijkt alsof het zich zelf al toitelteert zeg maar. Zo nu en dan een klit aan e achterhand die ik dan weg knip.

De Rexen zijn somns wat smoezelig (zand ha ha) maar hebben NOOIT SCHILFERS!!! Echt NOOIT!!! Het makkelijkste en leukste, liefste ras wat ik ken ha ha, lekker partijdig!!!

gr. D#S

• Mitzy

Nou meiden bedankt allemaal,ik ga het uitproberen,zal haar een heerlijke vettige massage geven……….Zouden de anderen raar reageren op haar luchtje,ze zijn toch al zo bezig met rangorders.Ik geef die anderen ook een vleugje mee.Ruiken ze geen verschil????????

• dagmar

Ik zelf merk niet dat de andere cavia's anders reageren op een caafje die ik ingesmeerd heb met wat dan ook. Meestal is de ingesmeerde wel iets chagrijniger…

• Witches at work

Hoi hoi

Hier kijkt de ingesmeerde juist erg vrolijk ha ha~!~

Nee maakt niet uit dus hier!

De geur ook niet al zou het een erg goedkoop of duur geurtje zijn, de caafs doen daar niet moeilijk over die laten de ingesmeerde lekker heen stinken ha ha ~~

gr D#S

• Belle

Ik heb zelf ook een (rex)cavia met dit probleem en de lavendelshampoo werkt inderdaad. Ik was haar niet te vaak maar alleen als het nodig is (als de schilvers terugkomen). Tussendoor kammen van kont naar kop geeft de huid lucht. Ze blijft aanleg houden maar op deze manier heb ik het onder controle gekregen.

Groetjes Belle

• Lonneke

Hoi Allemaal,

Enorm bedankt voor al jullie reacties.

Gisteren en eergisteren Otto flink tegen de haren in gestreken ;-)

Hij heeft flink zitten mopperen, maar zijn vacht wordt al wat zachter en hij is al flink wat haar kwijt. Ik zal morgen proberen hem in te smeren met baby olie of te wassen met knoevels lavendelshampoo. Weet nog niet wat ik zal gaan doen.

Mijn andere cavia (Sientje, een kruin cavia) vindt het niet leuk dat Otto zo veel aandacht krijgt en zij wat minder. Ze “onkt” er op los als je ook maar in de buurt van het hok komt (en dat is nogal wat, want ze staan in de keuken).

Ik laat nog wel weten hoe het verder gaat.

Groetjes,

Lonneke

• Mars

Heey,

Als je er niks aan doet, is het dan gevaarlijk?

Want mijn cavia's vinden van kont naar kop echt niet fijn.

Groetjes

• simone

mijn cavia heeft het nu ook (td) :( maar we zijn nog niet naar de dierenarts geweest!!!

weet jij wat ik moet doen???????:S

van: simone