Re: Het verkloten van de rassen is begonnen!!!

• Tanja

Hallo

Ik heb deze mails allemaal gelezen, en snap jullie soms echt niet

Heel vaak heb ik het idee , dat jullie elkaar de caafjes niet gunnen

Fokkers ( zoals jullie je zelft noemen ) ruilen alleen onderling , en houden de prijs hoog .

Waarom zouden andere mensen niet mogen fokken , iedereen die van caafjes houd , weet dat als je het goed wilt doen , je veel werk eraan hebt .

Zelf fok ik ook , skinny's en lees veel bij jullie , en ja ik heb af en toe ook een nestje , en zorg dat er geen inteelt en lijnteelt onstaat , prachtig vind ik dat

en zorg dat mijn caafjes een goede plek krijgen

Maar waarom altijd doe kift onder jullie vrouwen

neem nu Dagmar , ik heb van haar gehoort , ken haar zelf niet

Waarom al die onrust tegen haar , het is haar beslissing , en zei weet heus wel wat ze doet

Jullie moeten is ophouden te doen alsof jullie de Octrooi hebben uitgevonden op de skinny's , en gun iedereen iets , zeugjes doen jullie niet weg , als je geluk hebt mag je een beertje kopen …

Ze zijn prachtig , ik wou ze niet meer missen

Maar ik mis op dit prikbord , samenwerking , saamhorigheid , jullie zijn elkaar altijd aan het afmaken , ik zal nu de volgende wel zijn

Maar mij kan het niet schelen , maar vind het wel jammer dat mensen die zeggen zoveel om caafjes geven , elkaar altijd zo in de haren moeten vliegen

Daarom kom ik hier ook haast nooit , maar iets had mijn intresse

Nou Dames , di t wou ik even kwijd

Fijn Weekend

Tanja

• jacquelinesbeestenspul

hoi tanja

ik kan somgie dingen wel begrijpen in jou reactie en ik zeg nergens dat dagmar stom is of zo maar ik had een andere oplossing tijdelijk gezocht of geen neiwue dieren aangekocht wat ze 1 maand geleden wel heeft gedaan en ze wist al maanden dat haar oom slecht is qua gezondheid en als je dan bij je oom wilt zijn en je weet dat hij niet meer zo lang leeft dan koop je toch geen 25 a 30 dieren erbij ? dat is het enige waar ik commentaar op heb verder is dagmar een lieve meid en ze is altijd welkom hier dat weet ze ook als ik haar kan helpen doe ik het gelijk maar ik kan ook de reacties van andere fokkers liefhebbers begrijpen in deze topic

ik heb zelf ook skinny's en fok er ook mee en ik verkoop wel mijn zeugjes omdat ik niet zoveel ruimte heb zoals vele weten hier en ik werk niet met wachtlijsten dus wie het eerste een uk resverveerd heeft in mijn geval mazzel

dus zeugjes zijn er echt wel te koop hoor ik heb al een aantal nestjes gehad en zelf maar 1 skinnyzeugje eigenfok aangehouden :)

en ik heb echt wel meer zeugjes geboren gehad en nee geen vriendjes politiek in mijn geval ik verkoop ze aan iedereen fokkers en knuffelaars :)

waarom de prijs hoog word gehouden is simpel omdat niet zomaar iedereen nu dieren kan kopen en ermee kan fokken want er zijn mensen genoeg die dieren hebben en er niet eens verstand van hebben hoor niet iedereen is zo slim om dingen over cavia's te lezen of leren

ik heb gisteren nog een beginnend fokker geholpen zij haalt overal dieren gratis op die mensen aanbieden en zet alle kleuren en rassen op elkaar en ja ook dalmatiner op dalmatiner zij wist niks over lethale factors enz enz

dus er zijn mensen die maar lukraak fokken in de wereld.

daarom vind ik het goed dat de prijs hoog blijft bij dit ras

groetjes jacqueline

• Tanja

Hallo Jacqueline

Bedankt voor je reactie

Jaa…wij hebben ook geen wachtlijst , maar kijken wel waar onze caafjes heengaan

Wij hebben ons jaren ingelezen , voor we begonnen met fokken , nou ja fokken is een groot woord , af en toe een nestje , zitten weken in spanning of het allemaal goed gaat en we zijn heel begaant met ze , als ik iets verkoop hou ik de prijzen aan , die jullie er voor nemen

Maar vind het zo jammer dat het op het prikbord , soms zo onvriendelijk tegen elkaar gaat , dat ik vaak denk , laat maar , wil me er niet meebemoeien

maar als ik dit allemaal weer lees tegen Dagmar , dan denk ik wel is , daar gaan we weer

Kon het nu niet laten , te reageren , en was er klaar voor

Groetjes Tanja

• Paulala

Je hebt helemaal gelijk hoor Tanja.

Het is nooit goed hier.

Als Dagmar de cavia's had gehouden en uiteindelijk te laat er acher zou komen dat de dieren niet voldoende verzorging krijgen, dan was het ook niet goed geweest.

Respect is ver te zoeken in het fokkerswereldje helaas.

Af en toe ben ik blij dat ik er geen deel meer van uitmaak.

• Tanja

Hallo Paulala

Af en toe lees ik hier wel is het een en ander

Het gaat niet alleen om Dagmar , maar ik vind het zo jammer dat we hier allemaal mensen zijn met de zelfde intresse , en dat is de caafjes

en elkaar dan af en toe zo afmaken op dit prikbord …jammer

Groetjes Tanja

• natasja

Ik denk dat het een vrij logische reactie is op iemand die eerst met grootste plannen kwam en iedereen wijs maakte het allemaal op een bepaalde VERANTWOORDELIJKE manier te gaan doen en dan binnen no time de dieren allemaal te koop aanbied.

We zijn vrijwel allemaal cavialiefhebbers en dat hebben we inderdaad gemeen maar daarom ook dat er diverse mensen zijn die zich druk maken om het welzijn van deze dieren en daar op reageren op een moment dat ze vinden dat er niet goed omgegaan word met die welzijn.

enig persoonlijk puntje wat me opviel is dat je zegt dat fokkers de prijzen hoog houden en dan vervolgens later zeg je zelf ook de prijzen aan te houden die andere ervoor gekozen hebben ..

op die manier doe je zelf net zo hard mee met prijzen hooghouden hoor

• Witches at work

natasja schreef:

>

> Ik denk dat het een vrij logische reactie is op iemand die

> eerst met grootste plannen kwam en iedereen wijs maakte het

> allemaal op een bepaalde VERANTWOORDELIJKE manier te gaan

> doen en dan binnen no time de dieren allemaal te koop aanbied.

>

> We zijn vrijwel allemaal cavialiefhebbers en dat hebben we

> inderdaad gemeen maar daarom ook dat er diverse mensen zijn

> die zich druk maken om het welzijn van deze dieren en daar op

> reageren op een moment dat ze vinden dat er niet goed

> omgegaan word met die welzijn.

>

> enig persoonlijk puntje wat me opviel is dat je zegt dat

> fokkers de prijzen hoog houden en dan vervolgens later zeg je

> zelf ook de prijzen aan te houden die andere ervoor gekozen

> hebben ..

> op die manier doe je zelf net zo hard mee met prijzen

> hooghouden hoor

>>>D#S Zoals ik al reeds eerder aangaf is juist ook het hoog houden van de prijs de kick om zo'n Trol graag ook te willen hebben!!!

Als deze dieren straks normale prijzen gaan kosten wil bijna geen hond ze meer hebben omdat ze ineens lelijk zijn en onhandig in hun huisvesting en extra veel vreten en weer uitpoepen!

Een reguliere caaf vreet al best veel, en zo ook poept wardoor je regelmatig moet verschonen ect ect.

Wanneer de nieuwe eigenaar dat door krijgt, worden ze vaak spontaan allergies voor de caaf!

Ik had opvang Lilo net nog aan de foon met de medeling dat Carla's caafjes alweer volstroomt met cavia overschot van mensen die er oeps weer vanaf moeten.

zij vangt daar ook weer een deel van op, ect.

Hopelijk zijn de opvangen ook in staat straks de naaktcaafs op te vangen, of moeten die het maar uitzoeken des noods in de buitenhokken als er echt geen ruimte meer is, ook niet in de opvang???

Ik zou willen dat ik echt in de toekomst kon kijken nu, wat voor wending het;

“KALE SPROOKJE” dan gaat nemen???

Als de kostbare schatten van nu ineens uitschot/overschot worden!

gr. D#S

• Else

De opvang heeft ruimte genoeg. Ik zie van deze mensen advertentie op marktplaats dat ze cavia opvang aanbieden

• Caviafarm LiLo

Hoi Else,

Ja, dat klopt. Ik ben ruim gehalveerd met het fokken om me deels toe te leggen in het opvangen van cavia's. Ik heb ruimte genoeg. Het is zelfs zo dat mijn eigen CH Teddy's buiten zitten en de opvang van “binnen” cavia's in huis zitten. Ook voor hen maak ik plaats. Ik zou God op mijn blote knieen danken als ik alle skinny- en Baldwin dragers in de opvang krijg. Samen met opvangcentrum Carla's cavia kunnen we er nog makkelijk rond de 100 plaatsen. Dan weet ik tenminste zeker dat er niet mee gefokt wordt en er ooit onbedoeld kale trollen uit andere rassen rollen.

Evelien

• Else

Kansloos. Waar liefhebbers waar fokkers.Bovendien hoe weet je dat het een drager is.