rode vloeistof uit oog

• Monique

Weet iemand wat dit is? Een van mijn cavia's had net een soort bloed om haar oog. Ik heb het oog schoon gemaakt, maar zag nergens een beschadiging. Later zag ik weer een beetje roodachtig in haar ooghoek. Weggevreven en verder niet meer gezien. Cavia was verder vrolijk en blij, niks aan de hand.

• Susan

Misschien morgen toch even langs de dierenarts. Het gaat wel over een oogje.

• Witches at work

Hoi Monique

Nee nooit gehad hier, en best ook wel wat eng vind ik zoiets.

De cavia heeft er volgens jou geen last verder van, wat niet wil zeggen dat er dan ook geen beschadiging aan het oog heeft plaats gevonden.

Ik zou heel even de reakties hier afwachten, herhaalt het zich zou ik meteen naar de dierenarts gaan voor nader onderzoek.

Ik zie er nu geen alarmfase 1 geval in, maar anderen mischien ook weer juist wel.

gr. D#S en succes ermee.

• coby

rood vloeistof of bloed klinkt niet goed vind ik , het kan een oogontsteking wezen , maar zodra er bloed bij te pas komt zou ik toch naar de dierenarts gaan, er kan een ontsteking achter het oog zitten of er is een hooitje achter het oog gaan zitten en gaan ontsteken ,

• Chalet de Cobaye

Hoi hoi

Ik heb op mijn site het een en ander over oogaandoeningen staan.

google even naar chalet de cobaye misschien staat er iets wat je bekent voor komt.

gr Es

• mieke

Ik weet dat dit bij ratten geen gek verschijnsel is. dit heet dan dacht ik poriferine.

Maar zelfs bij mijn rood-oogige caaf heb ik nog nooit rode vloeistof uit t oog gehad.

• Monique

Nou precies dat rode spul wat bij ratten uit de neus komt, daar lijkt het een beetje op.

De cavia is in opperste gezondheid en mankeert verder helemaal niks. Misschien toch een heel klein beschadigingen aan het ooglid geweest dan.

Ik maak me er verder absoluut geen zorgen over, heb het verder ook niet meer gezien.