voetzooltje

• jo

Hallo, k ging vanmorgen de nageltjes knippen van onze caaf en zag toen dat er een stukje van zijn voetzooltje los zat. Ik zag ook dat het gebloed had maar het was inmiddels helemaal droog. Er zat altijd al een stukje eelt daar dat ik meestal gelijk met de nageltjes een stukje knipte. Ik denk dat hij met dat stukje eelt ergens aan is blijven hangen. Hij geeft verder ging kik, eet goed en is verder zoals altijd. Mijn vraag is kan een DA er iets aan doen iof ikzelf misschien, iets er op smeren? Of kan ik het misschien maar zo laten en de natuur het zelf op laten knappen? Alvast bedankt!

• annikaB

Hier niet ver onder staat een topic dat “klompvoetje” heet. Ik zou daar even kijken als ik jou was want dat kan er met het voetje van jouw cavia ook wel eens aan de hand zijn!

Sterkte!!

• Inge

Ik herken dat eeltachtige; onze dierenarts gaf inderdaad ook aan dat je het het beste voorzichtig weg kunt knippen.

Ik zou het even afwachten en in de gaten houden of het niet gaat ontsteken. Misschien kun je zorgen dat de kooi in ieder geval schoon is, zodat er zo min mogelijk troep in het wondje kan komen?

• jo

Ja ik hou het goed in de gaten, onder het eelt ziet het er droog en netjes uit, alleen je ziet wel dat het stuk is geweest. Onze caaf is zwart dus alles is nogal moeilijk te zien. Het is in ieder geval niet dik en volgens mij heeft hij er geen last van. Zou het zooltje wel weer aangroeien of vast gaan zitten waar het los is. Heeft iemand hier ervaring mee?