Iemand Keizersnede ervaringen?

• Hopeful Farm

Heeft er iemand ervaringen met een keizersnede op dode jongen?

Moeder eet niet meer sinds vandaag en de jongen zijn echt dood

Ze is ongeveer 8 weken in haar dracht

Gr Dana

• jacquelinesbeestenspul

hoi dana

ik heb 3 kee ene keizersnee meegemaakt en 3 keer verschillend

1ste keer waren de jongen in de buik ook dood en moeders verloor erg veel bloed dus heb ik gelijk aan de bel getrokken maar dat mocht niet meer baten moede ri s1 uur na de keizersnee overleden

bambam driekleurrexzeug heeft ruim een jaar geleden een keizersnee gehad en zij heeft alles prima overleefd.zij had een beetje bloedverlies en haar jongen voelde ik nog schoppen en opeens smorgens was alles stil en dood (gevoel van stenen in de buik) gelijk naar dierenarts gereden met bambam en gelukkig bambam heeft het zonder kleerscheuren maar zonder baarmoeder overleefd (gesterriliseerd)

3 maanden geleden is er nog een zeugje hier geweest met keizersnee en die had ook dode jogen en keer erg droevig toen ik haar aantrof n het hok en zij heeft het ook overleeft zonder jongen bij haar zit de baarmoeder er nog wel in

mijn dierenarts zegt dat je goede pijnstilling moet geven nog tijdens het hechten en tot nu toe heeft het bij mijn dieren goed geholpen en de zeugjes aten gelijk na de grote ingreep weer andijvie enz enz

als je meer wilt weten ook over de pijnstillers die de dierenarts geeft mail me maar

ik wens je veel succes

groetjes jacqueline

• Dorien

Vrijdag 22 februari heeft een van mijn cavia's nog een keizersnede moeten ondergaan. De dag ervoor heeft ze eerst weeenopwekkers van de dierenarts gekregen, maar hier reageerde ze helemaal niet op. Ze maakte geen enkele toenadering om te gaan bevallen, maar ze was zeker al 77 dagen zwager. Het voordeel hiervan was dat ze nog erg fit was voordat ze de operatie in ging. Alle jongen zijn levend geboren, helaas zijn ze binnen een half uur toch allemaal overleden. Volgens de dierenarts hebben ze teveel meegekregen van de narcose die aan de moeder was toegedient, waardoor zelfstandig ademhalen erg lastig was. De moeder was er al snel helemaal boven op. Bij de dierenarts had ze nog tijdens de operatie, wel toen de jonkies er al uit waren, pijnstilling gekregen. Thuis heb ik haar ook nog pijnstillers gegeven.

Tijdens de operatie zijn foto's gemaakt, deze zijn te zien op: http://communities.zeelandnet.nl/data/beestjes/

Groetjes Dorien

• Hopeful Farm

Helaas is mijn zeugje vanmorgen zelf al ingeslapen

• Dorien

Wat erg voor je, sterkte!

• Inge

Wat naar..

• isabel

Waarom werden de jongen gehaald als ze nog levend en wel in de baarmoeder zitten?

• Dorien

In het geval van mijn zeugje??

Ze was erg lang zwanger en ze maakte geen enkele toenadering om te bevallen. De jongen groeien natuurlijk maar door en door in de baarmoeder en daarmee zou de gezondheid van het zeugje in gevaar komen.

• Witches at work

Dorien schreef:

>

> In het geval van mijn zeugje??

> Ze was erg lang zwanger en ze maakte geen enkele toenadering

> om te bevallen. De jongen groeien natuurlijk maar door en

> door in de baarmoeder en daarmee zou de gezondheid van het

> zeugje in gevaar komen.

>>>D#S Hoi Dorien Ja dan “kan” idd maar hoeft dus absoluut niet zo te zijn~!~

ik had de zeug gewoon laten lopen, ik weet hier niet eens hoelang ze nog moeten precies. Ik werk dan ook niet met bevallings kalendertjes ect.

Wel noteer ik exact waneer ze bij de beer gaan, en daar zitten ze ruim 1 maand bij, wie er niet zwanger is wacht maar tot de volgende ronde.

Als ze dan wel zwanger zijn tel ik er max 2 mnd bij en voor die om zijn, zijn de joingen er tot op heden altijd vanzelf uitgekomen. Weeenopwekkers ed heb ik niet eens in huis.

Mocht ik onverhoopt denken dat ze die toch nodig zouden hebben zou ik naar de DA gaan en er niet zelf mee aan de slag gaan zoals veelk fokkers doen tegenwoordig die gewoon geen geduld in hun donder hebben.

Eigen ervaring;

Bij mijn 2 kind was ik 16 dgn over tijd, en moest de baby maar op laten wekken!!!

De placenta zou mogelijk aan het verouderen zijn omdat die te lang zijn werk doen moest en mogelijk te weinig voedinjgs stoffen geven aan mijn ongeboren kind.

En VOOR de kerst moesten zou hij geboren moeten worden anders zaten ZE er met de kerst evt mee in het ziekenhuis en was er minder bezetting ed.

Dus ik heb hem op laten wekken, de lancering vond in zo'n 3 uur plaats, van een geboorte kon je echt niet meer spreken!

Nooit nooit heb ik kunnen bevatten dat er vrouwen zijn die dit geheel vrijwillig doen, wat een ellende zeg~!~

Het jong keek geheel blauw en had een navel omstrengeling om zijn nekkie.

Gelukkig trok ie snel bij, maar ideaal nee das toch wel anders kan ik zeggen.

Mijn andere 2 kids kwamen normaal ter wereld, lekker thuis en dat gun ik elke vrouw. En tuurlijk kan dat niet altijd, maar wat ik zeggen wil is in mijn gavl was de placenta nog prima bleek en had de babe gewoon gezellie onde kerstboom een kerstkind kunnen worden.

Mijn man en ik waren zelf ook ver over tijd kids, volgens onze ouders (2 en 3 wkn) echter toen was er nog niet zoveel paniek om alles, het kwam er vanzelf uit, omdat het er ook vanzelf was ingekomen……………………toch???

Mijn andere 2 waren ook TE laat, echter niet zoveel als die 2e dus hadden hun wel het recht te bepalen wanneer ze er klaar voor waren.

Met op wekken wordt vaak veel meer kapot gemaakt dat goed, dit is geen verwijd want ik weet als geen ander hoe het je wordt aangepraat.

De natuur is vaak echt zo gek nog niet.

gr. D#S

• jacquelinesbeestenspul

hoi dorien

heb je de dekking gezien dan ?? of heb je de beer de laatste dag erbij weggehaald zodat je zeker weet dat de zeug die datum moest bevallen ???

wat mij stoort is dat je hebt ingegrepen terwijl de jongen inderdaad nog leefde en zo heb je eigelijk moeder en jongen in gevaar gebracht onnodig want als je meer geduld had gehad dan waren ze vanzelf geboren

weet je wat de jongen wogen na de geboorte ??

miss moest moeder nog wel een week zwangeren :(

groetjes jacqueline