Komkommer. Ja of nee?

• Marcel

Ik lees vaak dat komkommer goed is vanwege dat er zo veel vocht in zit. Maar de dierenarts zei dat je het beter niet kan geven.

Dus, is het nou goed of niet?

• M.

Niks mis mee. Dierenartsen zijn vaak enorme (en vaak ook onwetende) zeikers :+

• Saskia

Idd, komkommer kan gewoon gegeven worden. Dat er veel vocht in zit is juist ideaal, zeker bij blaaspatiëntjes en tevens omdat je, als je bv een hele dag naar een show gata, niet hoeft te hanessen met drinkflesjes maar gewoon een stuk komkommer in de kooi kunt gooien.

• mieke

Gewoon geven.. heb ik ook van een vroegere dierenarts van mij gehoord, maar klopt volgens mij niet.

• Witches at work

Hoi Marcel

Hier heb ik de afgelopen dgn een klant gehad wiens caafs 5 jaar waren geworden.

Mooie leeftijd zei ik dr en nu je geheim wat heb je ze gevoerd???

Elke week heel veel komkommers want dat vonden ze zoooo lekker~!`

Zei de klant me.

En verder natuurlijk het hooi en caviavoer werd verstrekt aldaar.

Gewoon doen, kun je ook meer van geven als sla denk ik, en de nodige variatie is natuurlijk helemaal geweldig~!~

gr. D#S

• Marissa

Dat vinden mijn caafjes heerlijk. Ze fluiten net zo lang tot ik komkommer gaat snijden. Ze krijgen hier erg veel komkommer en mijn oudste cavia is 7 en mijn beertje is met 6.5 jaar overleden. Dat zijn toch mooie leefdtijden. Drinken doen ze weinig hier, maar dat komt natuurlijk omdat ze komkommer krijgen.

Groetjes Marissa

• Samantha

Hi Marcel…

Mijn caafjes krijgen altijd komkommer, wat ze heerlijk vinden. Je moet wel zorgend dat het niet té koud is, maar verder kan het geen kwaad.

Al mijn caafjes zijn erg oud geworden (op eentje na, die erg ziek was, verder 5/ 7/ 8 en 5.5 jaar) en hebben volop komkommer gegeten :)

Groetjes Samantha