schurft

• Judith

Dag mensen,

Ik heb om het jaar (dus 1 jaar wel, 1 jaar niet) een complete schurftuitbraak! Van de 1 op de andere week zitten opeens verschillende cavia's onder de plekjes. En iedere keer rond deze tijd van het jaar. Mijn cavia's komen niet in aanraking met vreemde dieren, zijn niet ziek, ze zitten niet buiten en hebben geen dieetverandering. Normale anti-schurft middel helpt dan ook niet, ik moet al echt een bepaald soort drupjes hebben (maakt een bepaalde dierenarts zelf!! Is dus niet kant en klaar!) anders blijven ze ermee rond lopen.

Wie kan mij vertellen hoe dit toch steeds kan? En dan ook meteen zo hardnekkig en bestendig tegen een normale anti-schurft behandeling…

• jacquelinesbeestenspul

hoi judith

heb je geen last van schimmel ipv schurft ???

ik denk met je mee en ik heb ook altijdn gedacht dat ik schurft had totdat mijn dierenarts hier vorige week op visite kwam en vertelde dat het schimmel was bij 2 dieren die ook al maanden lopen te klooien dan weer wel en dan weer niet kale plekjes

schurft jeuk echt en ze bijten en keabben eraan en dat zijn dikke korsten en schiummel zijn kale plekjes met meestal een wit randje en jeuk niet zo erg

groetjes jacqueline

• mieke

Hoi juu…….. ;)