Hoi hoi
Ja vanuit dat perspectief gezien heb je gewoon keihard gelijk.
Deze jongens worden nu uitgeselecteerd en weten zelf niet hoeveel mazzel ze hebben dat ze straks alleen hun balletjes moeten missen en lekker in gezelschap van een ander dier mogen door leven maar het houdt vrij snel op ergens vrees ik!
Daar hadden Jacq en ik het gisteren ook al over gehad dat je niet de hele cavia wereld kunt redden.
Hoe met dieren om te gaan, welke wel of niet geconsumeert mogen worden is iets van ons allemaal.
Ik kan het ook echt niet aanzien dat een cavia de slangenbek ingaat!!!
Met muizen heb ik lullig gezegd daar wat minder moeite mee, terwijl ik ook muizen kei leuk vind als huisdiertje.
Kijk er moet niet meer gefokt worden dan dat er verkocht kan worden of je voor eigen gebruik nodig hebt.
Wat dat betreft heb ik ook zo mijn scepsis over opvangen.
Tuurlijk ik moet er niet aan denken dat ze er ineens niet meer zijn, en vooral wat er dan met het zog “caviaoverschot” gebeuren gaat!
Echter mensen zien het ook erg vaak als makkelijk van hun caafs af komen die ze al zo lang hebben.
Gisteren ben ik uit geweest met mijn man en wat vrienden, en werd aangesproken door een man die wist dat ik caafs fokte. Hij had er eentjee thuis zitten die hij echt wel erg graag kwijt wilde of ik er niks mee kon???
Ik vraag hem;“ wat voor ras en hoe oud is hij?”.
Een bruine Borstel (waarsch. goudagouti dus) en hij was pas 5 jaar zei de man!!!!
Nou zei ik hem dat staat ie al met een pootje bijna in het graf ha ha~!~
Dat hoop ik dan maar zei de man we zijn hem onderhand wel een keer zat.
Waarom ik dit hier zo typ is dat juist deze man stereo type is voor erg veel mensen.
En ook ga ik dan denken van:" goh en ik maar caafs willen fokken die lekker sterk zijn en vooral ook erg oud kunnen worden.
Voor veel mensen is het echt balen als zo'n (vaak doorgefokt) dier na een jaartje of 2 a 3 ineens oeps het loodje legd, maar voor missc hen nog wel voor meer mensen ook een heuse opluchting en reden ervan vanaf te komen legaal!!!
Ik voel me niet meer zo geroepen deze mensen te pleasen, ik doe het alleen als ik het dier interessant vind, dus er zelf wat aan heb op de een of andere manier.
Voor de rest zoeken ze het maar lekker uit, ze maken maar mooi af waaraan ze zijn begonnen toch????
gr. D#S