wie zoket er nog gecastreerde beren ??? gered van de dood

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

vanmiddag kreeg ik van mijn DA vriendin een lief telefoontje :D

zij heeft uit een dierenwinkel 4 beren gered die voor slangevoer bedoeld waren en deze ventjes gaan dinsdag gecastereerd worden.

ik neem de beren tijdelijk op in mijn stalletje waar we er een goed huisje voor zoeken.als dit lukt dan komen er nog 5 beren aan die gecastereerd gaan worden en ook voor slangevoer achter in de winkel zaten

de beren worden tegen castratiekosten aangeboden :) en kunnen ook voor de knuffelaars onder ons eventueem et een passend zeugje verhuizen indien ik die heb zitten

het gaat om :

1 gladhaarbeer driekleur

1 rexbeer ws creme of buff

1 witt met zwatre kopplaten beer

halflanghaarbeer

wat ik zo heb onthouden

maandag as komen de beren even snel hier om er een foto van te maken en dinsdag worden ze gecastreerd

de dieren zijn vandaag gezond verklaard door de DA en worden vakkundig gecastreerd (voor de rellers hihihi)

wie zoekt er nog een leuke beer voor de dames over een aantal weken ??????????????????????

ik woon in arnhem

groetjes jacqueline

• Jipke frl

En dan kan de winkel de volgende partij slangenvoer weer laten komen…………….

• jacquelinesbeestenspul

hoi jipke

nee die reactie had ik ook gelijk maar de dierenwinkel heeft een aantal maanden geleden niet goed opgelet en een beer tussen de zeugen laten lopen dus vandaar dat er nu teveel beren zijn en de dierenwinkel raakt ze niet kwijt zelf en had de slangenhouder al gebeld totdat mijn vriendin kwam en naar de hoeveelheid caafjes vroeg (zij was verbaads dat er zoveel dieren zaten en vroeg ernaar)dus toen de dierenwinkel eigenaar vertelde dat hij een aantal maanden geleden zo'n 8 nestjes heeft gehad met bijna allemaal beren en die nu niet kwijt raakte en de dieren naar de slangen gingen volgende week heeft mijn vriendin actie ondernomen.

de dierenwinkel heeft samen met mijn vriendin gesekst en gelukkig had hij het nu goed gedaan en zitten de beren bij de beren en de zeugne bij de zeugen :)

ze heeft ook laten zien hoe je bij een babycaafje kan zien wat beertje en zeugje is en in de toekomst zullen er nu niet meer teveel jongen geboren worden

maar ja er zijn nu ongeveer 10 beren die te groot zijn geworden en ik vind het goed dat mijn vriendin ze castreerd en een nieuwe toekomst wil bieden als knuffeltjes :D

ik help alleen maar mee door de dieren nadat ze gecstreerd zijn er een nieuw huisje voor te zoeken samen of met een meisje van hun dromen of bij een andere fokker die nog een leuk ventje zoekt.

groetjes jacqueline

• salsa~lady

het klinkt heel lullig, maar ook slangen moeten eten!

en deze kan je redden, maar dan gaan er wel weer andere caafjes de slang in…..

that's life!

• jacquelinesbeestenspul

hoi hoi

ja ik weet ook dat slangen moeten eten maar ik hoef het niet te zien :(

nu kunnen we een paar beren redden die verder gezond zijn :)

ik ben heel erg realistisch verder maar ik vind deze aktie wel lief :D

zolang er geen caafjes van mij bij de slangen terecht komen en ik nu andere kan redden prima toch ? eten die slangen vandaag maar een konijn :D

groetjes jacqueline

• Caafjes van WB

Hoi,

Erg leuk van je om de beren te redden, maar wie komt er nou steeds bij dat cavia's werkelijk aan slangen worden gevoerd?

Mijn oom heeft ook slangen, en voert nooit cavia's, omdat hun pels te dik is, en omdat cavia's “te vet”zijn voor slangen.

Ik ken meerdere slangen houders, en heb ze ooit gevraagd hoe het zat met cavia's, die willen ze ze niet eens voeren, om de bovenstaande redenen.

Groetjes Wendy

• Witches at work

Hoi hoi

Ja vanuit dat perspectief gezien heb je gewoon keihard gelijk.

Deze jongens worden nu uitgeselecteerd en weten zelf niet hoeveel mazzel ze hebben dat ze straks alleen hun balletjes moeten missen en lekker in gezelschap van een ander dier mogen door leven maar het houdt vrij snel op ergens vrees ik!

Daar hadden Jacq en ik het gisteren ook al over gehad dat je niet de hele cavia wereld kunt redden.

Hoe met dieren om te gaan, welke wel of niet geconsumeert mogen worden is iets van ons allemaal.

Ik kan het ook echt niet aanzien dat een cavia de slangenbek ingaat!!!

Met muizen heb ik lullig gezegd daar wat minder moeite mee, terwijl ik ook muizen kei leuk vind als huisdiertje.

Kijk er moet niet meer gefokt worden dan dat er verkocht kan worden of je voor eigen gebruik nodig hebt.

Wat dat betreft heb ik ook zo mijn scepsis over opvangen.

Tuurlijk ik moet er niet aan denken dat ze er ineens niet meer zijn, en vooral wat er dan met het zog “caviaoverschot” gebeuren gaat!

Echter mensen zien het ook erg vaak als makkelijk van hun caafs af komen die ze al zo lang hebben.

Gisteren ben ik uit geweest met mijn man en wat vrienden, en werd aangesproken door een man die wist dat ik caafs fokte. Hij had er eentjee thuis zitten die hij echt wel erg graag kwijt wilde of ik er niks mee kon???

Ik vraag hem;“ wat voor ras en hoe oud is hij?”.

Een bruine Borstel (waarsch. goudagouti dus) en hij was pas 5 jaar zei de man!!!!

Nou zei ik hem dat staat ie al met een pootje bijna in het graf ha ha~!~

Dat hoop ik dan maar zei de man we zijn hem onderhand wel een keer zat.

Waarom ik dit hier zo typ is dat juist deze man stereo type is voor erg veel mensen.

En ook ga ik dan denken van:" goh en ik maar caafs willen fokken die lekker sterk zijn en vooral ook erg oud kunnen worden.

Voor veel mensen is het echt balen als zo'n (vaak doorgefokt) dier na een jaartje of 2 a 3 ineens oeps het loodje legd, maar voor missc hen nog wel voor meer mensen ook een heuse opluchting en reden ervan vanaf te komen legaal!!!

Ik voel me niet meer zo geroepen deze mensen te pleasen, ik doe het alleen als ik het dier interessant vind, dus er zelf wat aan heb op de een of andere manier.

Voor de rest zoeken ze het maar lekker uit, ze maken maar mooi af waaraan ze zijn begonnen toch????

gr. D#S

• natasja

Natuurlijk moeten slangen ook eten !

Net als dat die gene waarvan je niet denkt dat ie je jonge cavia een goed tehuis zou geven ook een cavia koopt .. ook al weiger jij er eentje mee te geven die cavia word gerust ergens aangeschaft .. kan je net zo goed die van jou meegeven toch ..

Zo werkt dat nou eenmaal niet .. we weten allemaal wat voor verschrikkelijke dingen er met dieren en zelfs met mensen gebeurd maar als we er in onze nabije omgeving iets aan kunnen doen waarom dan niet ?

Ik heb ook een cavia zitten van een broodfokker , het beestje zat met amper 3 dagen al te koop in een kratje op een belgische markt.. kan hem geheel ind e trand van het rote plaatje laten zitten in de hoop dat er over zoveel zoveel jaar dan niet meer van die ukkies zo worden aangeboden maar daar was dit kleine diertje niet meegeholpen en ik heb hem dus wel degelijk mee genomen , ik kijk liever naar het individeu en als ik die kan redden doe ik het.

• barbara

Hoi,Hoi,

Mag ik vragen wat de castratiekosten dan zijn?Hier betaal je gerust 70 euries voor een castratie.

• jacquelinesbeestenspul

hoi barbara

nee 70 euro zou gekkenwerk zijn dan verkoop je helemaal geen beren zo

ik heb het laatst nagevraagt en aan materiaalkosten enz ben je ongeveer 25 a 30 euro kwijt als ik normaal een beer wil castreren bij mijn vriendin maar ik weet nu niet wat ze ervoor vraagt bij deze beertjes

als het 25 euro kost per dier doe ik er toch een zeugje gratis bij koppelen en dan verkoop ik ze als koppel voor 25 euro als de dieren maar een goed huisje hebben vind ik belangrijker dan geld of winst maken in deze

ik wil deze dieren ook helpen en dan wil ik de mensen die een koppel of beer kopen echt wel matsen

groetjes jacqueline