Ik heb een caviatent gekocht. Onder het motto: laat ik eens iets overbodigs aanschaffen. ‘t Is een onding, want de cavia’s zijn niet bepaald zindelijk. Maar ze vinden het wel fijn om erin te liggen.
Maar nu vroeg ik me af: zijn er twee soorten klappertanden/tandenknarsen?
Ik dacht altijd dat cavia's die aan het knarsen waren, het niet naar hun zin hadden. Nu ‘vechten’ mijn nieuwe caaf Fosca en mijn dominante caaf Lowiena af en toe een beetje uit wie de baas is en wie in de tent mag liggen. Gevolg: Fosca klappert heel hard met zijn tanden. Net een ratelslangengeluid. (En Lowiena blijft lekker in de tent liggen, hihi… Geloof dat zij toch de baas is… Ze jaagt Fosca dus gewoon naar buiten.)
Gelukkig blijft het hierbij. Ze gaan niet echt vechten. Verder gaat het erg goed, ook met mijn rex Rex. Die heeft nu lekker rust, omdat Lowiena en Fosca redelijk aan elkaar gewaagd zijn. Vreemd genoeg kan Rex zowel met Fosca in de tent als met Lowiena. Dat geeft helemaal geen problemen. Rare beesten…
Maar wat ik me nu afvraag: als ik Rex op schoot heb, zit ze heel vaak te knarsetanden. Een ander geluid dan dat geklapper van Fosca. Weet iemand wat dat betekent? Ik dacht altijd dat dat dus het klappertanden was van ‘ik ben boos’ maar dat laatste klinkt wel ff anders…
Groet,
Chrizzie, Lowiena, Rex en Fosca.