Help!!!!

• Ilonka

Wie kan mij helpen. Mijn 2 beertjes beginnen te vechten! Moet ik ze nu apart zetten?? Wat is wijsheid,

Ilonka

• Jipke frl

Als ze tot bloedens toe vechten uit elkaar halen, dan kunnen ze nooit weer bijmekaar in.

En anders nog even afwachten of het ook weer over gaat, ben bang van niet, maar je weet nooit.

• Ilonka

Hey Jipke,

Ze ziten eigelijk iedere keer tegen elkaar te snauwen. De dominatntiebepaling zou nu toch al een keer over moeten zijn maar nu beginnen ze ook te vechten. Ik zie geen bloed oid maar het wordt allen maar erger dan beter.

Jij heb ook veel ervaring met cavia's. Wat zou het verstandigste zijn?

• Ilonka

Ik heb Djo Djo en Senta nu apart gezet. Leek mij toch beter. Wat wel een probleem is is dat er nu 2 kooien in de kamer staan. Ze kunnen elkaar horen en ruiken dat wel. Ze begonnen elkaar meteen te roepen toen ik ze apart had en heb ze beiden een lekker schaal groenvoer gedaan. Hier begonnen ze meteen lekker van te eten.

Ik weet nog niet hoe zich dit ontwikkeld maar ik denk dat ik een van de 2 weg moet doen ivm de ruimte.

Ilonka

• jacquelinesbeestenspul

hoi ilonka

heb je iets in de kooi van bv een huisje of andere zaken waar ze ruzie over kunnen maken ?? 1 voerbakje ipv 2 enz enz ik haal niet snel 2 knuffelberen uit elkaar want over een paar dagen kunnen ze niet meer samen als ej toch twijfelt

je kan proberen overal 2 van in het hok e doen zodat ze geen rede hebben om te vechten snaps ??? kijk even wanneer ze vechten in welke situatie

groetjes jacqueline

• Ilonka

Ik had van alles 2 in de kooi. 2 huisjes, 2 drinkflesjes, 2 etensbakjes enz.

Als ze bij elkaar kwamen begonnen ze al te snauwen. Zo van: donder op! Nu heb ik ze apart en ze zitten beter op hun gemak lijkt het.

Ilonka

• renate

Hallo Ilonka,

Ik zou ze uit elkaar laten voordat er echt verwondingen onstaan.

Je bent er al langer mee bezig en het blijkt gewoon weg niet te functioneren.

Niet meer langer van alles uit proberen want het helpt blijkbaar niet. Je heb simpelweg twee even sterke karakters.

Groetjes Renate.

• michelle

Hoi Ilonka,

Ook ik heb twee beren gehad in het verleden die op een gegeven moment niet meer samen wilden. Als ze echt vechten (eerst heftig klappertanden en vervolgens echt over elkaar heenrollen en de haren ervanaf vliegen) dan zou ik ze zeker uit elkaar halen. Die van mij hadden toen gevochten terwijl ik niet thuis was wat geresulteerd had in een gat in het oor van de een en een gescheurde lip van de andere. Als beren eenmaal echt gaan vechten kan dit tot heftige verwondingen lijden. Ik weet niet hoeveel ruimte jij hebt, maar je kunt hen beide een goed leven geven door een iets groter hok te kopen (die van mij was 1,40 bij 0,70) en die door midden te delen met een gaasje. Op deze manier zijn ze toch bij elkaar, maar kunnen ze niet meer vechten. Mijn ervaring is dat ze hier zeer goed op reageren en gelukkig en tevreden lijken te zijn.

Succes met de oplossing!

• Ilonka

Het hok is 120 lang. Het zijn 2 rexcavia's dus de kleinste niet. Dus ik denk een gaas ertussenis geen optie omdat dan de ruimte te klein wordt vindt ik. Een nieuwe kooi is ook niet aan de orde daar ik deze net 2 weken heb.

Ik had nog een andere kooi van 1 mtr bij 40 en daar zit nu de andere in.

Ik moet het er maar eens over hebben vanavond. Op zich heb ik er geen moeite mee dat er 2 kooien in de kamer staan maar mijn wederhelft moet ik daar dan van overtuigen omdat die daar niet echt blij mee is.

Ilonka

• Ilonka

Hoi allemaal,

Het lijkt erop dat ik de juiste beslissing heb genomen. Toe ze nog bij elkaar inzaten zaten ze altijd beschut zodat ze elkaar maar niet zagen. Nu lopen en huppelen ze door de kooi. Eten lekker alles wat ze krijgen en ze ogen vrolijk.

Ik denk echt dat ze het niet met elkaar meer konden vinden. Kan toch! Er zijn wel meer broers die elkaar niet liggen. Familie heb je vrienden kies je zeg ik altijd maar.

Ik vindt het wel heel jammer. Maarja…….heb mijn man al aan de telefoon gehad en hij was niet helemaal negatief. Nou weet hij ook wel dat ik gek ben met die beesten en heb nog maar net 1,5 maand geleden afscheid moeten nemen van mijn konijnen Keesje en Flora.

Bedankt voor de reacties! Was effe in paniek vanmiddag. Maar nu heb ik er een goed gevoel over.

Ilonka