heb net een boer gebeld voor een baal hooi. hij vraagt er 2,50 per baal voor. dit zal toch goed zijn voor de cavia's en koniijnen? hij zegt dat het vrij is van giftige onkruiden.
Hoi Prik
De meeste boeren hebben gewoon goed middenklasse hooi~!~
De boer waar ik afgelopen zaterdag het heb gehaald had zelf schapen die dit hooi ook aan het vreten waren.
Das voor mij erg belangrijk dat te zien.
Als ze alleen maar ergens hooi scoren en dat verkopen kan er Jacobskruid inzitten.
ik betaal er nu 2,50 voor. Voorheen 5 euro per baal dat ik voor 11 eurio liet bezorgen ahum. Wel meerdere balen tegelijk natuurlijk.
Dat kruid (zie ook kruiskruid.nl) kan een paard zelfs omleggen!
Boeren weten dat als geen ander en zijn daar erg gevat op meestal.
Dus als ik zie dat ze zelf dieren hebben die dat hooi eten durf ik het mijn caafs gerust te voeren.
Toen ik gezever in munne stal had met caafs, heb ik ook gevraagd aan het lab of het een vergiftiging betrof van evt dit kruid. Dit kon men geheel uitsluitend ook gelukkig.
gr de heks
-
Ik laat altijd hooi uit Drente bezorgen ( zelf woon ik in Fryslân) en als er wat in zit wat ik niet vertrouw qua langere dikke stengels gaat het de kliko in, die stengel niet pak hooi.
ps: mijn broertje komt regelmatig thuis en die woont in Drente op zorgboerderij en neemt hooi mee, die zinnige bargen hier willen fries hooi niet vreten……………
Hooi van de boer is veel al prima hooi,wel moet je goed ruiken aan een baal hooi ,daaraan kan je ondekken of deze goed is (vers/oud) Heb hier ook wel eens een baal hooi gehad ,daar kreeg je letterlijk en figuurlijk stoflongen van ,deze kan je beter gelijk weg gooien.
Ik betaal hier 5 euro voor een baal hooi,en neem soms ook hooi van mijn zwager z'n paardenpension mee,dat is gewoon lekker fijn en fris hooi .
gr Es
Ik heb zelf ook hooi van een boer die ook zelf paarden en schapen heeft. Op dit moment betaal ik al 3 euro per baal, zijn hooi is nogal gewild omdat het echt heerlijk vers,niet te stokkerig en schoon is, dus ja dan betaal ik liever wat meer voor goed dan zoals bij mijn vorige hooileverancier waarbij ik meer zand en stokken had dan hooi soms.
Nog even 1 tip wat Jacobskruiskruid betreft.
Zit er 1 tak van dat spul in je hooibaal, helpt het niet om deze plant eruit te halen.
Door het drogen heeft deze plant de nare eigenschap zijn gif te verspreiden en zit het dus door haast het hele pak hooi heen.
Dus als je hooi koopt met het vermoeden van dit vreselijke kruid gooi dan de hele baal of wat ik zou doen, al het hooi van deze leverancier maar weg.
Beter voor een paar euro hooi afvoeren dan al je cavia's dood.
Hoi Esther
Tja maar nu heb ik voor 2,50 per baal ook erg mooi groene hooi, dus niet van dat bruine geplurrie zeg maar. Het verschil met die duurdere zat hem vooral in de prijs.
Met groente zijn mijn caafs niet kieskeurig maar het winkel hooi uit die strakke kleine dure pakjes vinden ze aanzienlijk minder lekker dan dat van de boer.
Dan zie je ze ineens meer brok eten en erg lang doen over het hooi ha ha~!~
Dus inmiddels weet ook ik hoe ik op moet letten als ik hooi ga halen.
Er zit erg veel verschil in weet ook ik dus.
gr. D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?