keutels

• daantjuh

hoi,

even een misschien wat raar vraagje. ik zag in de kooi een aantal keutels die flink wat groter zijn dan normaal. weet iemand waardoor dit kan komen en of het kwaad kan? ik ben nu even in de gaten aan t houden van welke van de drie cavia's het geweest is. Ze eten en drinken in ieder geval alle drie goed.

alvast bedankt,

Daantjuh

• dagmar

Ik heb het nog nooit gezien bij de cavia's maar mischien heeft 1 van je caafjes iets verstopt gezeten. Even goed opletten of er niet eentje buikpijn heeft.

Groetjes

• Jessica

Over het algemeen hebben de beertjes grotere keutels dan de zeugjes

dus ik weet niet welke cavia's je bij elkaar hebt zitten!?

Gr. Jessica

• daantjuh

ik heb drie dames bij elkaar zitten hoor. ik hou t even in de gaten, volgens mij weet ik nu welke van de drie t is, en ze kan gelukkig nog wel poepen, maar zijn grote keutels een teken van verstopping dan? kan ik iets anders te eten geven wat een beetje zal helpen daar tegen? ze krijgen altijd brokken, hooi en witlof, paprika en wortel voornamelijk. misschien wat groenten wat meer vocht bevat zoals komkommer of meloen ofzo?

gr,

daantjuh

• dagmar

Het is beter als je morgen even contact opneemt met de dierenarts.

De verstopping is maar een idee. Komkommer kan geen kwaad als het maar met mate wordt gegeven.

• renate

Hallo,

Ik zou mij er geen zorgen om maken. Je moet je pas zorgen gaan maken als ontlasting dun word of als er helemaal geen ontlasting is.

Zolang je dieren eten en drinken en in goede conditie zijn is er niks aan de hand.

Ook mijn dieren hebben wel eens grotere of kleinere keuteltjes. Dat zegt helemaal niks.

Groetjes Renate.

• Chalet de Cobaye

Denk niet dat je je heel erg veel zorgen moet maken ,de een heeft nu eenmaal grotere keutels als de ander,het is net wat Renate zegt als het diaree is zal je je eerder zorgen moeten maken.

het kan al liggen aan dat de een meer eet dan de ander ,en hoe meer je eet hoe meer eruit komt natuurlijk .

groetjes Es

• daantjuh

bedankt, ik heb t idee dat t vandaag al wat minder is. alleen waren ze echt gigantisch, en dat is normaal gesproken nooit zo. dus het sprong er wel een beetje uit zal ik maar zeggen. maar goed we houden het in de gaten, ik denk dat t ook niet veel kwaad kan en zolang ze goed eet en drinkt en alles zal t wel goed zijn.

gr,

Daantjuh