Einde van Caviastal ling~ling

• Caviastal ling~ling

Zoals sommige van jullie al hebben vernomen heb ik een hermelijn/wezel in mijn caviaschuur. Het dier heeft verschillende caafjes vermoord, en ik heb alles geprobeerd om hem te vangen maar het is niet gelukt. De cavia's zijn met spoed naar binnen gebracht bij mij op zolder maar omdat ik heel klein behuisd ben en de zolder alleen via vlizo trapje bereikbaar is, is dit geen haalbare situatie. Alle cavia's gaan verhuizen, we zijn er kapot van maar kiezen voor het leven van de diertjes.

Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor de leuke tijd die ik heb gehad hier ook al was ik het niet met iedereen altijd eens of andersom.

Ik wens jullie het allerbeste en heel veel plezier en gezondheid voor allen en voor de diertjes.

BEDANKT!!

gr Rita

• swaas

O Rita t'is niet waar…….Kan de gemeente het beest (en) niet verdelgen?

Och wat vreselijk, waar gaan je caafjes naartoe?

Wil je ze niet ergens doen om ze achteraf terug te halen als het ongedierte weg is?

Heb je veel caafs?

Ik wil ze gerust opvangen voor je tot je terug kan herbeginnen.

• Caviastal ling~ling

Hallo swaas, hermelijnen en wezels zijn beschermde dieren. Ik mag toezien hoe mijn dieren worden vermoord. Verder is het diertje gespitst op levende prooi, heb al val geplaatst maar het werkt niet. Ik weet niet hoelang dat beest rond blijft zweven en neem geen enkel risico. Ik kies voor het leven, niet voor de dood.

Gr Rita

• Witches at work

Hoi Rita

Tja ik kan je wel begrijpen hoor!

Ik zou mijn dieren ook liever aan een ander gunnen als de dood voor ze!

Maar wel stom idd dat er niks aan kan worden gedaan zeg!

Je hebt toch ook van die honden zoals teckkels die cavia's opvreten???

Zou zo'n jachthondje jou niet een dienst kunnen bewijzen per ongeluk/express?

ik verzin nu ook maar wat, ik ken zo"n hermelijn verder ook amper hoor!

Nou ja, in elk geval hoop ik toch een goeie oplossing voor je zeg!

gr. D#S

• jacquelinesbeestenspul

hoi rita

ik weet niet hoe je dieren erbij zitten qua hokken in de schuur maar kan je niet bv gaas maken om de hokken heen zodat de hermelijn of ander eng beest er niet bij kan ??? ik he bgene idee hoe hde situatie is op dit moment met jou dieren vandaar maar ik probeer ook mee te denken

je kan bv bij een ren met eenhoutenframe met gaas gespannen een afdak maken ??

ik heb last van de buurtpoezen en mijn mannetje heeft een gaasframe gemakat zodat die %^&^%katten er nu niet meer bij kunnen erg simpel maar prima opgelost in mijn situatie

groetjes jacqueline

• swaas

Ik woon in een natuurgebied, en weet dat ik voorzichtig moet zjin voor dergelijke dieren, als hier een beschermde diersoort probeert aan mijn cavia's te komen, dan wordt er direct ingegrepen hoor.

Je kan het dier vangen en naar de opvang brengen, die zetten het dan ergens anders uit waar het geen schade aanricht.

Je kan het ook zelf ergens in de bossen terug uitzettetn, maar een opvang weet beter waar het terecht kan.

Je moet alleen zorgen dat je een levende prooi hebt, die zet je in een goed afgesloten kooi IN een vangkooi met “trappers”, zodra het dier naar de “prooi komt, loopt die over de trapper en de val slaat dicht, de dag erna haal je de ”prooikooi" eruit langs boven en sluit het terug af, de val breng je ofwel naar de opvang ofwel laat je het dier terug los héél ver van je eigen woonst.

Zo heb ik al vaak dieren gevangen en “verkast”.

• Caviastal ling~ling

Hoi Swaas, ik heb zo'n trapper maar ja geen roofdier. Hij gaat er gewoon niet in. ik had ook wel passende oplossing maar dan moet ik hem wel kunnen vangen en dat lukt maar niet.swaas schreef:

>

> Ik woon in een natuurgebied, en weet dat ik voorzichtig moet

> zjin voor dergelijke dieren, als hier een beschermde

> diersoort probeert aan mijn cavia's te komen, dan wordt er

> direct ingegrepen hoor.

> Je kan het dier vangen en naar de opvang brengen, die zetten

> het dan ergens anders uit waar het geen schade aanricht.

> Je kan het ook zelf ergens in de bossen terug uitzettetn,

> maar een opvang weet beter waar het terecht kan.

> Je moet alleen zorgen dat je een levende prooi hebt, die zet

> je in een goed afgesloten kooi IN een vangkooi met

> “trappers”, zodra het dier naar de "prooi komt, loopt die

> over de trapper en de val slaat dicht, de dag erna haal je de

> “prooikooi” eruit langs boven en sluit het terug af, de val

> breng je ofwel naar de opvang ofwel laat je het dier terug

> los héél ver van je eigen woonst.

> Zo heb ik al vaak dieren gevangen en “verkast”.

• Natus

Hoi,

Ik heb mijn cavia`s ook achter gaas.

Geen vreemd dier die erbij zou kunnen komen…

• Caviastal ling~ling

Ik heb plexiglas hokken maar het vervelende is dat er dus ruime openingen zitten tussen de deurtjes. Er hoeft maar een klein kiertje te zijn en hij kan er door. Ik krijg de deuren er nooit zo strak ervoor dat die kieren dicht zijn.

• Caviastal ling~ling

Ik zat al aan de kat te denken, die wil ook wel eens een hermelijn pakken. Maar ja dan moet die door de hokken racen en heb ik helemaal een bloedbad. Pffffffffffff ik zit er helemaal doorheen