op het laatst...

• Fransje

Na ruim 9 jaar cavia's heb ik besloten om na mijn laatste twee geen cavia's meer te hebben. Doet pijn, maar het is beter zo.

Nu heb ik een vraag aan jullie:

Als een van deze twee oudjes sterft, blijft er dus een alleen over. Van ons blondje denk ik dat ze dat niet zo erg zal vinden, maar onze donkere lieverd zoekt altijd het gezelschap van de ander op. Wat als nou juist zij als laatste overblijft.

Ik wil geen andere cavia erbij zetten want dan hou ik er weer eentje over, maar ik wil haar ook liever niet aan iemand anders geven om haar daar (in gezelschap van andere caafjes) haar laatste maanden (of jaar) te laten slijten.

Wat is wijsheid?

• Witches at work

Hoi hoi

Je kunt hiervoor toch gewoon een tijdelijke extra cavia nemen?

Die je daarna weer naar de fokker brengt die je zolang een zeug beschikbaar steld voor dit doel.

Als je voor het symbolische bedrag van bv 15 euri een zeug koopt die heel sociaal maar wat minder fok geschikt is kan die bij sommige fokkers gewoon weer retour als de laatste cavia van je is overleden..

Die 15,00 ben je dan kwijt, maar je hoeft niet te leuren met de lease zeug.

Of je moet er iemand anders voor weten die deze zeug dan weer van je wil overnemen/kopen.

Ik heb het hier op verzoek van een klant een keer gedaan en dat ging heel goed moet ik zeggen.

Succes met je keuze in ieder geval, toch goed dat je hier over na denkt, er zijn nogal wat mensen die dieren die heel sociaal zijn gewoon in hun uppie zetten en das best zielig vind ik.

gr. de heks

• isabel

“maar ik wil haar ook liever niet aan iemand anders geven om haar daar (in gezelschap van andere caafjes) haar laatste maanden (of jaar) te laten slijten.”

Waarom niet?

• Witches at work

Hoi hoi

Dat zou ook ewen goeie optie zijn voor de cavia kunnen zijn denk ik.

gr. D#S

• Frans Rutten

Omdat ik denk dat een dergelijke verhuizing voor een oude cavia heel veel stress op gaat leveren. En voor ons vind ik het ook minder, tenslotte hebben we 5 jaar met haar geknufd en voor haar gezorgd, dan wil ik ook haar einde meemaken.

• Frans Rutten

Ja, misschien is daar iemand van de plaatselijke opvang voor te porren. Goed idee!

• isabel

Ik denk dat het met de stress wel meevalt; die is niet meer dan bij een jongere caaf. En als-ie dan bij een nieuw maatje komt, is dat voor de cavia alleen maar leuker dan de laaste maanden/jaren van haar leven alleen te moeten slijten?

Wat is nu belangrijker?

• Mieke

Ik begrijp je Fransje…… Een beestje doe je niet zomaar weg naar 5 jaar om die laatste maanden niet meer mee te kunnen maken. Ik heb er 1 van 5,5jaar zitten en NO WAY dat ik die ergens anders naar toe zou doen.

Ik denk dat een fokker of opvang misschien wel de beste optie is, om een caaf te lenen voor zolang.

• Samantha

Een “lease-zeug”???

Nu moet t toch niet gekker worden heh..

Dus je “least” een cavia, die je naderhand weer terug brengt naar de fokker?

Zou niets voor mij zijn, ik hecht me nogal snel aan beestjes. Vind het ook een beetje sneu om zo met caafjes te lopen leuren..Zo lijkt t wel een product..

Maar goed, wie ben ik..

• basjeeeee

Denk dat veel mensen de laatste cavia weg doen als ze ermee willen stoppen. Dus denk niet dat leasen dan zo'n slecht idee is, dan weet zowel fokker als leaser waar die aan toe is toch?