update beestenspul gezin en sofie (ot)

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de lieve reacties en ook mails die ik heb gekregen over onze sofie.erg lief dank jullie wel

sofietje is gisteravond om 21 uur ingeslapen met veel liefde om haar heen van iedereen en haar dochter.

ze is op een paar dagen na 11 jaar geworden en heeft een prima leven gehad.

ik heb me erg schuldig gevoeld maar gelukkig heeft gisteravond mijn lieve vriendin en dierenarts me duidelijk gemaakt dat sofie op was ze schrok er zelf van hoe snel ze was afgevallen en geen zin meer in het leven had(ze kwam de mand niet meer uit om mensen te groeten wat ze normaal wel deed) marielle (DA) is vorige week donderdag nog thuis geweest en heeft sofietje onderzocht en bloed en urine mee genomen voor onderzoek en toen was ze nog optimistisch maar omdat ik geen operatie meer wilde ging ze er verder niet op in en zeurde niet door erover.

en gelukkig vermelde z eme dat sofietje ws longkanker had en verdere uitzaaingen die je zo niet kon zien dus mijn gevoel was opgelucht ik deed het goede voor haar.

natuurlijk hebben we het als gezin nu heel zwaar en de kinderen zijn er verdrietig om hun fietje maar we hebben vrede nu

haar dochter kwibus is minder blij ze is de hele dag al van slag en we hopen dat zij weer vrolijk gaat worden de komende dagen.kwibi heeft gisteren ook afscheid genomen door sofietje over haar gezichtje te likken en voor het madnej te blijven waken

groetjes jacqueline

• esther

Ik weet wat je voeld Jaq,mijn hond van 12,5 is vorig jaar sept thuis ingeslapen.

Natuurlijk voel je je schuldig,maar loslaten hoord er ook bij.Ik denk dat je hond toch een hoop pijn en lijden bespaard is gebleven.Natuurlijk missen jullie haar,maar jullie hebben er goed aangedaan.

Heel veel sterkte ook voor het andere bulletje.

Groetjes esther

• annikaB

Wel “fijn” dat je dierenarts het zo met je eens was en dat ze ook vond dat het niet goed meer ging. Zoiets steunt je dan toch! Zo veel afvallen en dan ook nog uitgezaaide longkanker waarschijnlijk…dat KAN ook niet meer…Dus je niet schuldig voelen en niet meer twijfelen hoor. Je had eigenlijk dus helemaal geen echte keus, je hebt het allerbeste gedaan dat je kon doen.

Wel ook heel goed dat je Kwibus de tijd hebt gegeven over haar te waken en afscheid te nemen. Zo kon ze beseffen dat haar moeder niet “zo maar” is verdwenen, dan blijven ze vaak erg lang zoeken. Nu zal er gemis zijn maar veel minder.

Je bent zo te lezen gewoon een pirma baas voor je dieren!

Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal en geef Kwibus maar een knuffel namens mij..

• Peter

Hoi Jacqueline en familie,

Ik ben ervan overtuigd dat dit het beste was, en ik weet zeker dat je er vrede mee

zult krijgen. Het een plaats zal kunnen geven.

Groetjes,

Peter

• ramona

Hej Jacqueline!!..

Heel veel sterkte met het verlies van sofietjee!..

Wat zullen jullie er missen!!..

Liefs, en een caafknuff van LinQ en Lollie!!..

xx ramona

• yacente

Heel veel sterkte. Tis niet niks om een dier in te laten slapen waar je zo lang lief en leed mee hebt gedeeld. Het is vooral moeilijk om dat jij nu degene bent die de keus moet maken. Maar je hebt gedaan wat het beste voor Sofie is…

• Witches at work

Beste Jacq

Een dikke knuffel van de heks voor jou en je gezin~!~!`

Helaas lukte het me niet ff langs te komen vandaag, het was klere druk op de weg en zat echt te krap in mijn tijd hierdoor.

Als het afscheid goed is geweest is dat de basis ook om het een plekje te geven ook naar je kids toe.

Vergeet nooit dat Sofietje in de natuur waarschijnlijk op dr 8e levensjaar al zou zijn dood gegaan of nog veel eerder omdat ze toen al begon met aftakelen.

Door de mensen zorg worden dieren zo oud vaak en gebrekkig, op zich niks mee als men op tijd het dier uit zijn/haar lijden verlost.

Ik zie het ook anders Jacq dat mensen heel ver gaan met oplapppen van oude dieren.

Je hebt het goed gedaan, ook dank namens Sofietje zeker weten.

Tot gauw.

XXXD#S

• Gerda_H

haar dochter kwibus is minder blij ze is de hele dag al van slag en we hopen dat zij weer vrolijk gaat worden de komende dagen.kwibi heeft gisteren ook afscheid genomen door sofietje over haar gezichtje te likken en voor het madnej te blijven waken

Toen wij onze kitten moesten laten inslapen,keek haar moeder vanaf de bank toe. Dieren voelen dit waarschijnlijk heel goed aan. Ik weet zeker dat jij de goede keuze hebt gemaakt voor Sofie. Maar dt neemt niet weg ,dat het heel veel pijn doet.

Neem er de tijd voor om het een plekje te geven. Het komt wel goed. Heel veel sterkte nog met het verlies.

Groetjes Gerda

• Kristel

Wij hebben twee honden gehad die inmiddels allebei (oud) zijn ingeslapen. Toen hond 1 is ingeslapen, hadden we voor hond 2 een grote knuffelbeer in zijn mand, waar hij tegenaan kon gaan liggen. Lijkt misschien een ‘te makkelijke oplossing’, maar voor hem werkte het prima, hij sleepte ongeveer twee weken lang overal met de knuffelbeer naar toe, sliep er tegen aan, en op een gegeven moment was het over.

Hoeft niet voor elke hond te werken, maar misschien is het idee dat ze ergens tegenaan kunnen liggen toch vertrouwd.

Heel veel sterkte Jaqueline, ik weet zeker dat ze nu samen met alle lieve hondjes die haar zijn voorgegaan in de hondenhemel geniet van een warm mandje, lekkere botjes en veel plezier.

x Kristel

• Paulala

Oh Jacq……

Ik lees dit allemaal nu pas, en zit hier met de tranen in mijn ogen.

Wat een verdriet moet dit zijn voor jou en je gezin.

Heel erg veel sterkte.

De liefde voor een hond kan zo enorm intens zijn, net of het een beetje je kinderen zijn.

Tijdens het lezen van je verhaal stelde ik me voor dat ik dit mee zou gaan maken met één van mijn honden, en de tranen staan me in de ogen, en ik heb een brok in mijn keel.

Ik kijk naar ze hoe ze lekker liggen te slapen, beiden op hun eigen manier en prijs mezelf zo gelukkig met een vriendschap als dit.

Maar ooit…..ooit komt daar een einde aan.

Verhalen als de jouwe doen me dat beseffen, en maken me bang voor die dag die ooit gaat komen.

Als ik bij je kon zijn had ik een arm om je heen geslagen om je te troosten.

En zou ik met je mee huilen.

Nu huil ik met je mee op afstand…… Dat Sofietje, rust zacht meisje, veel plezier over de regenboogbrug.