Swiffer gevaarlijk voor kinderen en huisdieren!!

• johanna

Waarom plaatst men dat niet in de krant op T.V.enz..zodat iedereen dat kan lezen en zien????

Zo iets moet men toch aan de mensen duidelijk maken?

gr.

joWitches at work schreef:

>

> Hoi Basje

>

> Mety schoonmaak middelen. shampo's, haarlak, deo's ect ect ja

> he he kids mogen hier niet mee aan de haal logisch lijkt me.

> Echter is de werking van vooral al die nieuwe middelen en hun

> toevogingen veel spannender als ze het binnen krijgen dan de

> al reeds langer bestaande middelen uit grootmoeders

> gootsteenkastje.

> Ik had toen mijn kids klein waren ook zo'n gifwijzer in mijn

> bijkeuken hangen in de kast voor het geval ze iets zouden

> binnen krijgen en hoe er dan mee om te gaan.

> Bij het ene middel moet je bv water geven ter inname, terwijl

> het andere juist een klontje boter, suiker of juist melk

> nodig heeft om het kwade 1e hulp te bieden alvorens je bij de

> dokter terrecht kunt.

>

> Middelen overlappen elkaar vaak, beconcureren elkaar dat het

> een lieve lust is.

> En dan heb je tegenwoordig in de proffecionele schoonmaak de

> zog

> ECOLAB middelen. Poepie duur, je hebt er maar zeer weinig van

> nodig, maar wat een bocht zeg vooral voor de huid (ook

> verdund dus).

> De glasreiniger van dat merk is zelfs bagger, terwijl de oude

> vertrouwde spiritus streep vrij ruiten reinigd.

> Het slaat ook echt heel rot op je ademhaling, je mag het niet

> eens inademen staat er ook op.

>

> Echter nu lees ik in de link van Het Kuufke dat Swiffer niet

> de boosdoener was?

> Na ja dan niet, ik ben blij dat ik weet waarmee ik schoonmaak

> goddank.

>

> gr. D#S

• jeanette

We hebben vastgesteld dat valse geruchten over de veiligheid voor huisdieren van de vloeibare oplossing gebruikt in Swiffer Wet en Swiffer Wetjet via internet naar bezitters van huisdieren verspreid worden. We willen duidelijk maken dat de Swiffer producten volledig veilig zijn voor dieren.

De Swiffer Wet doekjes en de Swiffer Wetjet toestellen werden uitvoerig onderworpen aan testen om te verzekeren dat ze volledig veilig zijn voor dieren. De “American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA)” alsook verschillende onafhankelijke dierenartsen en experts hebben dit bevestigd. Daarnaast hebben we sinds 5 jaar de ervaring van zowat 40 miljoen gebruikers van deze producten in de wereld die de veiligheid ervan eveneens onderkennen.

Dit is duidelijk een nieuw voorbeeld van een internetgerucht dat onterechte bezorgdheid bij bezitters van huisdieren creëert. We wensen te benadrukken dat er geen enkele reden tot bezorgdheid is.

Mensen mensen mensen, waar trappen jullie allemaal toch makkelijk in zulke onzin verhalen.. en nog erger, je verstuurd deze spam alle kanten op!! En de verzinners maar lachen…

• Larissa Veenstra

Hoi,

Ik was gisteren bij de Blokker om Swiffer wisser doekjes (droge notabene!) te kopen. Eenmaal bij de Kassa vroeg de kassiere of ik misschien huisdieren had………??? Ik zei dat ik die niet had en vroeg natuurlijk meteen waarom?

Nou ze had ergens bij hart voor dieren gelezen of gezien dat Swiffer gevaarlijk kon

zijn voor dieren . Ze zei dat het wel ergens op de doos moest staan..Toen ik eenmaal naast mn vriend de auto weer in stapte heb ik de doos nauwkeurig bestudeerd al had ik er een hard hoofd in. Ik heb dus inderdaad ook niks kunnen

vinden. Bedacht me toen dat als het zo zou zijn dat het dan om natte swiffer doekjes zou moeten gaan, daar zit natuurlijk wel t een en ander in, maar goed dan kun je dus nergens je huis mee schoonmaken?!

Ik denk dat het meisje van de kassa alleen maar goede bedoelingen had hoor, maar kan er niks aan doen dat het me toch een beetje irriteerd. Vaak (vooral op

internet) gaan mensen er maar zonder meer van uit dat als ze 1 keer wat gelezen of gehoord hebben dat het dan meteen ook waar is. Zeker als zo'n verkoopster

zo maar wat uit haar nek kletst door te zeggen dat het wel ergens op de verpakking moet staan. Zal haar baas blij mee zijn met zo'n werkneemster. Als ik net zo naief als dat meisje was geweest had blokker toch zomaar bijna 7 euro mis kunnen lopen…hahahhahah

• xfx8z

Larissa Veenstra Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

>

> Ik was gisteren bij de Blokker om Swiffer wisser

> doekjes (droge notabene!) te kopen. Eenmaal bij de

> Kassa vroeg de kassiere of ik misschien huisdieren

> had………??? Ik zei dat ik die niet had en

> vroeg natuurlijk meteen waarom?

>

> Nou ze had ergens bij hart voor dieren gelezen of

> gezien dat Swiffer gevaarlijk kon

> zijn voor dieren . Ze zei dat het wel ergens op de

> doos moest staan..Toen ik eenmaal naast mn vriend

> de auto weer in stapte heb ik de doos nauwkeurig

> bestudeerd al had ik er een hard hoofd in. Ik heb

> dus inderdaad ook niks kunnen

> vinden. Bedacht me toen dat als het zo zou zijn

> dat het dan om natte swiffer doekjes zou moeten

> gaan, daar zit natuurlijk wel t een en ander in,

> maar goed dan kun je dus nergens je huis mee

> schoonmaken?!

>

> Ik denk dat het meisje van de kassa alleen maar

> goede bedoelingen had hoor, maar kan er niks aan

> doen dat het me toch een beetje irriteerd. Vaak

> (vooral op

> internet) gaan mensen er maar zonder meer van uit

> dat als ze 1 keer wat gelezen of gehoord hebben

> dat het dan meteen ook waar is. Zeker als zo'n

> verkoopster

> zo maar wat uit haar nek kletst door te zeggen dat

> het wel ergens op de verpakking moet staan. Zal

> haar baas blij mee zijn met zo'n werkneemster. Als

> ik net zo naief als dat meisje was geweest had

> blokker toch zomaar bijna 7 euro mis kunnen

> lopen…hahahhahah

kjnonoio[njio

• Paula (Niewie)

Mensen mensen!

Dit is een HOAX!

En een hardnekkige ook nog eens…

Elke keer steekt dit verhaal weer de kop op, jaar na jaar na jaar.

Het is niet waar.

Ik zal eens zoeken of ik het kan vinden, ergens op internet staat nml duidelijk het hele verhaal om de swiffer heen, dat het dus idd een broodje aap verhaal is, en ééntje die nogal ernstig hard blijft hangen en continu weer naar boven komt overal.

• Witches at work.nl

Hoi hoi

Tja maar voor mij blijft recht op staan dat het steeds schoner en beter moet terwijl het vroeger bij mijn ouders en tantes enz veel schoner in huis was dat dat ik nu in een gemiddeld 2 verdieners huishouden constateer.

De middelen zijn voorzien van lente frissen kleuren en geuren, en ik kan echt niet meer kiezen uit zoveel overbodige schoonmaak rommel op het winkelschap, dus pak de meest natuurlijke en echt nodige middeltjes en loop snel door.

Zo ook de swiffer kun je toch ook missen als kiespijn.

En dan blijft me ook steeds opvallen dat bij de meest poetserige mensen die al die middeltjes gebruiken de kids.mensen/dieren het meest alergisch en astmatisch vaak zijn.

Misschien is dat swiffer verhaal een idd “broodje aap” verhaal maar het voegt mijns inziens niks toe aan wat er al heeeeeel lang geleden al was.

Gelukkig zijn nu die waspoeder reclames veel minder dan vroeger want ook daar veel lucht en weinig echt super middelen, bij echt hard nekkinge vlekken kun je toch maar beter voorwassen of inweken ipv al die mirakel middelen erop kwakken.::o

En we maken ons hier druk om de Swiffer maar vergeet vooral alle andere zooi niet zoals de Deo's, haarspray's, huidcremes met hele schadelijke stoffen die men nog steeds “DOODLEUK” in onze middeltjes zitten en waaevan de meeste mensen niet eens weten hoe schadelijk die wel niet zijn voor onze gezondheid.

We moeten veel meer ons eten, drinken, en middeltjes voor ons zelf en voor ons huis en dier eens nader onder de loep durven te leggen.

Kost veel tijd ik weet het, maar ben ervan overtuigd dat het velen goede jaren aan je leven kan toevoegen.X(

gr D#S

• Khydra

ben het helemaal met je eens, veel te veel (chemische) troep in en om huis en de mensen worden alleen maar ziek. Raampje open werkt net zo goed als een luchtverfrisser (mét dennengeur, bij mij ruikt een den héel anders ;) ) Een beetje weerstand kweken kan geen kwaad. Al die troep is vaak nog hartstikke duur ook, ik koop ook de gewone middelen, en een beetje stof of zand of hooi? Wie daar niet tegen kan moet niet bij mij thuis komen ;)