Swiffer gevaarlijk voor kinderen en huisdieren!!

• Mieke

Ik las dit bericht zojuist op een ander forum:

We waren net bij de dierenarts met Jacko voor de jaarlijkse spuit.

Niks bijzonders als er niet een setter geweest was die enorme leverproblemen heeft.

Er is bij hem levercyrose geconstateerd, hij is nog jong..

Dit dier is de zoveelste in enkele maanden, waarbij dit ziektebeeld optreed. Enkele weken geleden een Duitse herder, 5 jaar, hij kwam niet zonder toezicht buiten, en was ook nooit met vergift in aanraking.

Het dier werd uit zijn lijden verlost en er werd een autopsie gedaan, dat eiste de eigenaresse.

En nu de klopper, OORZAAK IS DE SWIFFER, NIET TE GELOVEN!

Het is bij de fabrikant bekend, want bij de kleine lettertjes staat, bij kinderen en huisdieren weghouden.

Er zit een ijzerafbrekend middel in dat erg dicht bij het genetische van mens en dier komt, dat veroorzaakt die c.a. Dieren likken vaak hun poten, zo krijgen ze die troep binnen !

Geef deze waarschuwing s.v.p. door aan iedereen die huisdieren of, nog erger kleine kinderen heeft !

Onverantwoordelijkheid van een fabrikant wil en kan ik niet zomaar door laten gaan..

Om nog even verder te gaan met die mevrouw wiens hond werd afgemaakt, ze heeft intussen ook haar twee katten mogen laten inslapen, ze hadden precies dezelfde verschijnselen……

Hopelijk gebruiken jullie dit schijnheilig middel niet, en komt mijn waarschuwing op tijd..

• Witches at work

Hoi Mieke

Swiffer is toch geen schoonmaakmiddel maar toch zo'n wonder stoffer voor je vloeren???

Goddank heb ik al die nieuwerwetse schoonmaak zooi niet in huis.

Maak schoonmaak kastje is erg ouderwets, millieu vriendelijk en erg goedkoop bovendien!!!

Ik ben wel erg benieuwd hoed adt xzit en hopelijk wordt het snel openbaar gemaakt ook verder.

Veel lui flippen echt op dat die nieuwe middeltjes, en hebben ook vaak dieren en jonge kids, dus idd erg gevaarlijk!!!1

gr D#S

• cora

Swiffer (en diverse namaak merken) hebben ook natte doekjes. Zo'n soort verhaal heb ik al eerder gelezen en toen reageerde iemand dat het een broodje aap verhaal was, niet waar dus. Ik heb het niet verder onderzocht.

• basjeeeee

Ik denk dat geen enkel schoonmaakmiddel geweldig is voor kinderen of dieren om binnen te krijgen, het blijft natuurlijk bocht want je wilt er iets mee schoon krijgen.

• Witches at work

basjeeeee schreef:

>

> Ik denk dat geen enkel schoonmaakmiddel geweldig is voor

> kinderen of dieren om binnen te krijgen, het blijft

> natuurlijk bocht want je wilt er iets mee schoon krijgen.

>>>D#S Wat dacht je van zand of zout???

Ook met deze middelen kan worden schoongemaakt en als je het inneemt ga je echt niet zomaar ff dood toch?

gr. D#S

• Paulala

Dit gaat over de Swiffer waar zo'n spray ingebouwd zit.

Dat is een dweil aan een stok met een knopje, en als je daarop drukt sprayt er schoonmaakmiddel op de vloer tijdens het dweilen.

Dit bestaat al enige tijd, en jaren geleden waren er reclames van op tv.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Schijnt niet waar te zijn:

http://www.snopes.com/critters/crusader/swiffer.asp

• basjeeeee

>> B Wat dacht je van cilit bang, harpic max, schoonmaakazijn, spiritus etc ??

Dat bedoel ik namelijk en heb niet het idee dat je reaktie echt iets toevoegt aan het feit wat ik duidelijk wou maken, namelijk dat het heus niet alleen swiffer zal zijn, maar alle ‘supermarkt’schoonmaakmiddelen.

• Witches at work

Hoi Basje

Mety schoonmaak middelen. shampo's, haarlak, deo's ect ect ja he he kids mogen hier niet mee aan de haal logisch lijkt me.

Echter is de werking van vooral al die nieuwe middelen en hun toevogingen veel spannender als ze het binnen krijgen dan de al reeds langer bestaande middelen uit grootmoeders gootsteenkastje.

Ik had toen mijn kids klein waren ook zo'n gifwijzer in mijn bijkeuken hangen in de kast voor het geval ze iets zouden binnen krijgen en hoe er dan mee om te gaan.

Bij het ene middel moet je bv water geven ter inname, terwijl het andere juist een klontje boter, suiker of juist melk nodig heeft om het kwade 1e hulp te bieden alvorens je bij de dokter terrecht kunt.

Middelen overlappen elkaar vaak, beconcureren elkaar dat het een lieve lust is.

En dan heb je tegenwoordig in de proffecionele schoonmaak de zog

ECOLAB middelen. Poepie duur, je hebt er maar zeer weinig van nodig, maar wat een bocht zeg vooral voor de huid (ook verdund dus).

De glasreiniger van dat merk is zelfs bagger, terwijl de oude vertrouwde spiritus streep vrij ruiten reinigd.

Het slaat ook echt heel rot op je ademhaling, je mag het niet eens inademen staat er ook op.

Echter nu lees ik in de link van Het Kuufke dat Swiffer niet de boosdoener was?

Na ja dan niet, ik ben blij dat ik weet waarmee ik schoonmaak goddank.

gr. D#S

• Tan

In ieder geval neem ik het zekere voor het onzekere. Die kleine lettertjes, het kan gevaarlijk zijn voor kinderen en huisdier, hadden van mij groter gemoeten. Dit vind ik erg slordig. Als je huisdieren hebt, dweil je wat meer, en dan heb ik liever een diervriendelijk produkt in huis.

weg met swiffer, zo huisvriendelijk waren ze toch niet! en een fabrikant die dat soort doekjes maakt, die weleens gevaarlijk voor kinderen en dieren kan zijn, mag van mij, die doekjes in de bomen hangen. schandalig

Tan