Sorry, ik bedoelde een schot voor open doel.
Hoi M.
Oei oei fok jij toevallig satijn dat je mij weer eens ff om de oren moet watzen zeg~!~
Erg kort door de bocht ben je ook, daar ik meer rasszuiver als inkruis bij mn fok en jij toch steeds dat inkruisen van deze heks wel ERG hoog hebt zitten!!!
Je grijpt hiervoor elke gelegenheid aan valt met op.
En de voorkeur voor fokkers die slechts EEN ras en kleurslag fokken.
Alsof alleen dat DE garantie is voor een goeie fokker ha ha~!~
Ik moet zeggen, je hebt me vanaaf wel ff laten lachen~!~!~
gr D#S
Beste d#s,
Ik had het in zijn algemeenheid over inkruisen. En reageerde daarmee toevallig op jouw draadje. Dat had net zo goed iemand anders draadje kunnen zijn. In elk geval geenzins met de insteek dat dit op jou sloeg. Ik ken je niet en wil en kan niet over dingen oordelen, alleen op basis wat ik hier over en van jou lees. Dus trek het je niet aan, zeg. Het was generaliserend bedoeld. No hard feelings.
Ik vind wél dat je alles altijd snel op jezelf betrekt, dat wel. Altijd in de verdediging, en waarom? En nee, ik fok toevallig geen satijn, maar respecteer eenieder die op een juiste manier met cavia's bezig is, meer speciaal de sporfokkers die daarmee een doel voor ogen hebben. Wat dat ook mogen zijn. Daarbij is het in mijn ogen niet eens altijd om het fenomeen ‘tentoonstellen’ ‘heilig te verklaren’. Of een ras te verbeteren. Maar meer nog om elke dag van onze sport te mogen en kunnen genieten. Elke dag je eigen showtje achter het huis. Soms is het daarbij leuk om je resultaten te vergelijken op shows, waarbij het mooi is als er volgens de Standaard gefokt kan worden. Naar mijn idee, dus.
Dus, D#S, relax :+
M.
Hoi M.
Tja nou ben jij nu eenmaal niet het type waarbij ik me snel zal relaxen ha ha~!~
En dat ik zaken snel op mij zelf betrek klopt idd.
Zeker als het regelmatig aan mijn “draadje” ook nog eens vast hangt, lijkt me logisch.
Dat er fokkers fokken voor de sport, satijn, Skinny's, bladwins ect ect dus op een manier bezig zijn met de cavia die niet de mijne is, wil nog niet zeggen dat ik dit soort fokkers niet respecteer/in hun waarde laat.
Het feit dat ik me nu wel moet verdedigen na jou uitlatingen lijkt me nogal wiedus.
Poeh poeh wat een gedoe………………….
gr. D#S
Hoi hoi
Hiermee sla je waarschijnlijk de onthullende spijker op zunne kop~!~
Ik weet ook wat bekende fokkers met naam en toenaam die wat van die OD “gevalletjes” hadden.
Die gaan gewoon het liefst via de achterdeur Knoevel in.
Als ik ergens op een site het woord; “GEZONDE SATIJNFOK, IK BEN ERBIJ”
zie staan, krommen mijn tenen heel raar~!~
Satijnen KUNNEN idd ook GEZOND zijn met met SD dus de dragers is het ook goed fokken geblazen, zeker als je die dieren met hele zuivere niet satijnen dieren verpaart.
Echter de meeste fokkers doen maar wat, en weten amper wat al die termen van fokkers inhouden.
Ik hoef geen dieren te zien creperen van de pijn, ik geloof het zo ook wel.
Ik heb hier ook zonder satijn al wat leed mogen aanschowen op allerlei fronten.
Ik vind dat je ook best op schoonheid mag fokken, mits je de kwaliteit NOG hoger in het vaandel draagt.
Ik vind het ook een ECHTE verantwoordelijkheid van ELKE fokker verantwoord met zijn/haar dieren om te springen en als het in enkele stallen erg goed gaat met de OD vrije caafs pleit je niet meteen heel Nederland vrij helaas!
Wel schijnt het dat we van de Scandinaviers nog wat kunnen leren.
gr. D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?