Huid slaat wit uit. Aub jullie mening

• Nancy

Hallo allemaal, ik heb een dringende vraag en ik hoop aub gauw antwoord op te krijgen, ik heb mijn cavia dinsdag gewassen met Imaverol omdat hij grote kale plekken heeft, Ivomec heeft niets uitgehaald en zijn huid is mooi en hij heeft geen jeuk. Nu gaat het mij om die verandering in gave huid…

Ik heb hem dinsdag gewassen en de kale plekken slaan steeds witter uit, hij heeft nu 3 dagen na het wassen grote witte schilfers! Zijn huid ziet er echt slecht uit en hij eet en drinkt maar is erg stilletjes.

Is het normaal dat de huid zo wit uitslaat na het wassen en zelfs na 3 dagen heel schilferig is, echt grote schilfers…

Ik durft eigenlijk morgen niet de 2e keer ermee te gaan wassen, misschien is dit een allergische reactie??

Ik moet tussen 1 en half 2 terugbellen naar de dierenarts dan is er telefonisch consult.

Maar wellicht hebben jullie hier meer ervaring mee?

Groetjes Nancy

• Jessica

Ik zou gweoon langs gaan bij de DA en niet afwachten.

De eerste keer na het wassen met Imaverol slaat de huid hier meestal ook witter uit met grote schilfers en dan trekt het vanzelf weg maar dat duurt niet zo lang.

Succes ermee!

Groetjes,

Jessica

• Nancy

Hoi Jessica,

Ik heb al contact gehad met de da, hij adviseert om te stoppen en morgen niet de 2e keer te gaan wassen, dat lijkt me ook beter als ik zijn huid nu bekijk.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Nancy

• Witches at work

Hoi Nancy

Heb je ook verdunde Tea Tree olie in huis of uierzalf al geprobeerd???

Voor huid problemen ren ik niet gauw meer naar de DA, ik probeer munne huisapotheek en meestal zet ik het goeie meteen in.

Soms vergis ik me en dan moet ik toch naar iets anders grijpen.

Zelfs Sudocrem heb ik sinds kort in mijn assortiment op advies van een andere fokker. Daarvan wordt de huid ook erg wit, maar geneest razens snel als al mn andere zalfjes het af laten weten.

Succes ermee,

gr. D#S

• Nancy

Hoi D#S,

Dat was mijn voorstel al bij de da, dat ik hem even lekker in de uierzalf wilde zetten. Hij vond dat een goed idee en zei ook dat het erg goed was voor zijn huid. Ik ga weer verder met de voetschimmelzalf daarna omdat hij daar erg goed op reageerde, stoppels en korte haartjes na 8 dagen smeren, 1x per dag. En mocht de haargroei toch niet verder doorzetten of zelfs weer teruglopen, kan ik Surolan halen. Maar omdat de plekken érg groot zijn en Surolan cortisone bevat waardoor de caaf veel van deze stof binnenkrijgt, liever eerst met die voetschimmelzalf doorgaan.

De da was er ook echt verbaasd over dat hij toch op schimmelmedicatie reageert.

Ik heb Hermano vanmiddag even gewassen met een druppie baby wasgel in een bak lauwwarm water en na afdrogen ingevet met de uierzalf en nu een aantal uren later is ie zó opgeknapt, hij huppelt het hok door en zit z'n vriendinnetje achterna, zo'n enorm verschil met daarvoor, hij was blijkbaar echt ziek van die huid, voelde ook aan als karton.

Groetjes Nancy

ps ik heb een tijdje tea tree zalf geprobeerd, daar werd hij niet ziek van ofzo maar kreeg ook geen haargroei terug en de plekken werden steeds groter.

Vandaar dat ik blij was met de tip die ik las over de voetschimmelzalf. Het eerste dat werkt en resultaat geeft.

• Evelien

Wat hier erg goed helpt is de plek indeppen met verdunde Imaverol en dan met een dikke klodder uierzelf insmeren (de dikke gele). De uierzalf heelft een kalmerend effect op de huid. Ik smeer het ook op de kinderen als ze bijv. op de knieen gevallen zijn. Het heelt sneller en mooier. En als ik niet zeker weet of het schimmel of schurft is, krijgn ze ook 1 druppltje Ivomec erbij.

Evelien