verkoudheid

• Ellen

Hallo medeforummers,

Ik heb gister een jong caviaatje gekocht in de dierenwinkel(vrouwtje)sinds ik dr heb niest ze?is dit normaal gaat het vanzelf weer over en waneer moet ik naar een arts?

ze staat niet op de tocht en heeft voldoende hooi omonder te kruipen.Kan ik dr al gelijk sinasappel geven of ander groenvoer waar vitamine c inzit?

ikhoor van jullie mvg Ellen

• MoniqueW

Elke cavia moet vanaf dat ze van de moeder af zijn vit.C. Ze eten in die periode al met de pot mee.

Pas op voor longontsteking.

Groetjes Monique

• Ellen

dank je monique voor de snelle reactie dus ik kan nu al groenvoer geven?kan die verkoudheid ook al opgelopen zijn in de dierenwinkel zelf?ze drinkt en eet eigenliujk nog helemaal niks maar heb dr nu pas 1 dag hoort dit nog bij het wennen aan haar nieuwe omgezing?

• Shirleyk

Ik zou meteen groenvoer geven, en ze kan het inderdaad al in de dierenwinkel hebben opgelopen. Hou het goed in de gaten. want een verkoudheid kan gevaarlijk zijn bij een cavia.

Dat ze nog niet heeft gegeten zal inderdaad zijn omdat ze moet wennen, de kans is groot dat ze wel stiekem wat hooi heeft gegeten hoor ;-)

• MoniqueW

Hoi Ellen,

Ja, ze kan dit al opgelopen hebben in de winkel.

Wat Shirleyk ook zegt is dat ze stiekum wel al heeft gegeten.

Liggen er wel keuteltjes en zien ze er uit zoals ze er uit horen te zien.

Heeft ze geplast? (kan je aan het flesje zien dat ze gedronken heeft)

Ik heb ook een caafje uit de winkel gehad en die at en dronk niet. Ik heb haar toen komkommer gegeven en dat kon ze gelukkig niet weerstaan. Ze is inmiddels bijna 4 jaar.

Wordt het niezen erger of…..?

Hoe verloopt haar ademhaling?

Groetjes Monique

• Ellen

Hallo Monique

ben toch maar voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan daar is ze gewogen ed en heeft een kuurtje meegekregen voor de verkoudheid van 10dagen.dus we zullen zien hoe het verder gaat….

ze heeft inmiddel gegeten witlof en boerenkool en wat biks alleen nog niet gedronken te zien aan het flesje dus ik hoop dat ze dat wel snel gaat doen…

dr keuteltjes zijn normaal

• MoniqueW

Hoi Ellen,

Ze krijgt ook vocht binnen via de groenten.

Liever geen koolsoorten i.v.m. gas in de darmen.

Goed van je dat je naar de DFA bent gegaan!

Hopelijk wordt ze snel weer beter…Sterkte!

Groetjes Monique