Dierproefvrij?

• Samantha

Hallo allemaal,

Ik ben een trotse bezitter van twee cavia's genaamd Boelie (mannetje, 3 jaar) en Fis (vrouwtje, 1 jaar).

Nu ben ik benieuwd of iemand weet of er caviavoer is dat dierproefvrij is.. Zelf geef ik Gerty Guineapig, maar heb geen idee of dit onder die categorie valt.

Graag zou ik dierproefvrij voer willen geven, dus vandaar mijn vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee, dan zou ik dit graag willen weten..

Bij voorbaat dank,

Groetjes Samantha..

• Witches at work

Hoi hoi

Volgens mij bestaat er geen NIET dierproefvrijvoer Samantha~!~

Ik weet wel dat er nog veel teveel diergroeven worden gedaan helaas, maar zelfs cosmetica is tegenwoordig bijna geheel dierproefvrij dacht ik?

Volgens mij worden de meeste dierproeven tegenwoordig vooral gedaan om ziektes te kunnen lamleggen/onderzoeken.

En op veel verpakkingen staat het ook vaak nog extra omschreven als het dierproevrij is, echter niet altijd. Bijvoorbeeld Hema cosmetica is dierproefvrij maar vermeld dat niet op de verpakking dacht ik???

gr. D#S

• Saskia

dierproefvrij diervoeder? Is that a joke? Natuurlijk is diervoer ‘getest’ op dieren, je zult toch moeten weten of ze het eten? :D

• MoniqueW

;)

• MoniqueW

Hoi Sas, hoe gaat het met het drachtige zeugje?

Bewegen de baby's al behoorlijk?

Groetjes Mo

• Saskia

De baby's zijn heel erg lui :) Ik denk dat ze het wel volhoudt tot wij weer terug zijn van vakantie, maar je weet maar nooit. Ze schoppen nog niet als gekken maar ze schommelen gewoon wat rustig in het buikje. Maarja, er zit ook een speklaagje tussen dus misschien voel ik het wat minder heftig dan vorige keer ;)

• Samantha

Bekende merken zoals Dove en L'Oreal staan erom bekend dat ze niet dierproefvrij zijn. Ook de meeste cosmeticamerken (zoals b.v Maxx Factor en Maybelline) zijn niet dierproefvrij.

Op de site van proefdiervrij staat dat er zelfs op bepaalde diervoeders dierproeven gedaan worden. Over Gerty Guinea Pig kan ik verder niets vinden, vandaar hier mijn vraag over.

Maar alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Samantha..

• Saskia

Ik heb na wat research inderdaad begrepen dat er bij enkele hondenvoermerken honden onder schrijnende omstandigheden werden gehouden en het voer werd gegeven, wat allemaal van geen kanten klopten, dieren hadden geen beweging, geen daglicht…..

Als je het zo gaat bekijken snap ik je vraag, maar ik kan je garanderen dat de voeren van Supreme (Gerty en Science Selective, en natuurlijk alle voeren voor andere dieren van Supreme) niet getest zijn op cavia's die in kleine kooitjes eenzaam en ongezond gehouden zijn!

• Witches at work

Samantha schreef:

>

> Bekende merken zoals Dove en L'Oreal staan erom bekend dat ze

> niet dierproefvrij zijn. Ook de meeste cosmeticamerken (zoals

> b.v Maxx Factor en Maybelline) zijn niet dierproefvrij.

>>>D#S Klopt, van vroeger uit werd/wordt een proef op een dier helaas erg normaal gevonden, zo ook Yves Rocher is niet dierprofvrij evenals de huis partymerken van Avon ect.

Het blijft uitkijken geblazen, staat op de verpakking dat het wel dierproefvrij is mag je daar ook hopelijk vanuit gaan.

gr. D#S

> Op de site van proefdiervrij staat dat er zelfs op bepaalde

> diervoeders dierproeven gedaan worden. Over Gerty Guinea Pig

> kan ik verder niets vinden, vandaar hier mijn vraag over.

>

> Maar alvast bedankt voor de reacties,

>

> Groetjes Samantha..

• Samantha

Dank je wel voor je reactie,

Nu kan ik met een gerust hart mijn cavia's Gerty geven :)

Groetjes Samantha