zelf dieren in laten slapen??

• renate

Hallo mede cavialiefhebbers,

Zijn er mensen die zieke dieren zelf laten inslapen? En zo ja hoe gaan jullie te werk.

Voor degenen die dit niet op prikbord kwijt willen mogen mij ook persoonlijk mailen daar ik mij voor kan stellen dat je dat niet aan iedereen kwijt wil.

Groetjes Renate.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Je weet toch dat dit strafbaar is he?

Heb je een reden om niet naar een dierenarts te gaan?

Dat blijft echt de beste oplossing.

• Ilonka

Als jij dit zelf wilt doen!!! kan ik jou niet in de categorie cavialiefhebbers plaatsen. Hoe kom je in godsnaam op zo'n idee!

Ga gewoon naar een dierenarts!

• renate

Hallo Allemaal,

Ik kan en wil dit ook niet zelf en ga ook met mijn dieren naar de dierenarts en laat ze vervolgens ook cremeren.

Ik vraag mij alleen af of er mensen zijn die dat doen en hoe ze dat doen.

Groetjes Renate.

• Ilonka

Ok sorry, vond het al zo raar.

• renate

Hallo Ilonka,

Maakt niks uit.

Ik had misschien ook iets duidelijker moeten zijn.

Ik kwam vorige week met iemand te praten over een ziek diertje, daar het weekend was (en er maar weinig dierenartsen zijn die in het weekend te bereiken zijn) en het dier er erg slecht aan toe was wilde die persoon weten of er geen manier was om zelf diertjes in te laten slapen.

Die persoon vond het min of meer een noodsituatie en wilde het dier niet langer laten lijden dan noodzakelijk was. Vandaar dat deze vraag naar boven kwam.

Ondanks dat ik het zelf niet over mijn hart zou kunnen krijgen om dit te doen kan ik mij wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel kunnen en/of willen.

cavia opvang het kuufke komt met de opmerking dat het verboden is. Dat wist ik niet eens.

Het is puur een vraag uit interesse en niet om toe te passen wat mijzelf betreft!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Renate

• Cavia Opvang 't Kuufke

Het klopt dat het verboden is. Veel mensen weten dit niet.

Een dier inslapen mag enkel een dierenarts doen. Je kunt er een flinke boete voor krijgen.

Ik vindt het raar dat er in het weekend geen dierenartsen bereikbaar zijn.

Er is er toch altijd wel een met weekend dienst lijkt me zo.

• esther

Ik vindt het helemaal geen rare vraag.Bij ons lossen we het in nood anders op.Mijn da ,geeft mij hier zelfs gelijk in.Want om met een echt goed ziek dier te leuren is ook niet alles.

En wat dacht je bij de da….daar gaat het echt niet altijd goed hoor.Die spuiten ook wel eens niet goed…heb er wel een schrijnend voorbeeld van,maar dat laat ik maar zo.

Nee Renate ,ik laat ze niet zelf inslapen.Want dat was je vraag.;)

Groetjes esther

• ferry37

ik help een dier wel uit zijn lijden maar doe dit op een andere manier

Die manier heb ik zelfs van een dierenarts als tip gehad

wat geloof niet als je DA zegt laat u hem maar hier dan laten we hem straks wel inslapen dat het ook gebeurt

dan moet je er al bij blijven alleen dan weet je het zeker

• Cavia Opvang 't Kuufke

Wat heb jij een vertrouwen in dierenartsen zeg…

Waarom zouden ze de dieren laten liggen ipv inslapen?