Je cavia word kaal en je tobt maar door

• Nancy

Hallo allemaal,

Een tijdje terug schreef ik over mijn gecastreerde beertje Hermano die kaal werd. Bij het 1e plekje naar de da naar de dierenarts geweest en die zei schurftmijt, Hermano heeft 4x een injectie met Ivomec gehad. Er kwam geen verbetering. Hij had geen jeuk en was verder gewoon levendig maar werd steeds kaler. Linkerflank, rechterflank en de plekken werden groter. Via goede tips hier heb ik nog andere middelen gebruikt, o.a. Tactic en Oramec, nog steeds geen verbetering helaas. Ik heb bij de da schimmel geopperd maar dat was het niet werd gezegd.

Ondertussen werden de plekken weer groter en nu kwam er ook een plek op zijn rug en op zijn koppie. Hij had verder zelf geen last ervan maar ik kon dit toch niet blijven aanzien. Hormonale kaalheid is weinig tot niets over bekend bij gecastreerde beren maar dat was toch de oorzaak vermoedde de dierenarts. Maar ik wilde het niet blijven aankijken, ik dacht zelf toch steeds aan schimmel. Maar ik kreeg daar geen medicatie voor.

Ik heb zelfs Utrecht gemaild en een email ontvangen van een dierenarts daar, zei ook vermoedelijk hormonaal of leeftijd of toch een mijt. Hij adviseerde Stronghold. Maar omdat ik al Ivomec, Oramec en Tactic had gebruikt geloof ik daar niet meer in.

Toen las ik via zoeken op dit prikbord over VOETSCHIMMELzalf voor mensen, dat je dat kon gebruiken. Ik dacht, ik probeer dat, dan zie ik of het toch een schimmel is als hij daarop reageert.

En ja hoor, nu gaan er haren groeien! Na 8 dagen smeren…

Dus nu weer naar de da geweest en nu heb ik Imaverol.

Als je wil kan je foto's bekijken van de plek, maar niet schrikken, ze zijn erg groot.

www.nancys-poppenhuis.ismijnhobby.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=258588&c=faa9a6d0

Met mijn verhaal hoop ik andere mensen te helpen die met hetzelfde tobben en zo blijkt maar, de cavia hoeft geen jeuk te helpen en als de da zegt, het is geen schimmel, test het dan eens zelf uit met voetschimmelzalf.

De blauwe lamp wees geen schimmel uit en een schimmelkweek was niet gedaan. Alleen microscopisch onderzoek voor mijt.

Groetjes Nancy én Hermano natuurlijk :-)

• Monique

Hey Nancy,

Wat geweldig dat je nu eindelijk een oplossing lijkt te hebben gevonden. Ik hoop dat de goede resultaten aanhouden en dat Hermana binnenkort weer een complete ‘jas’ heeft. Veel succes!

• Nancy

Hoi Monique,

Dankjewel! :-) Ik ben ook zo blij en als het goed is, moet de Imaverol nu het werk van de voetschimmelzalf (miconazol-creme) overnemen en krijgt hij zijn vachtje weer terug.

Ik was steeds zo bang dat ik mijn caaf aan één of andere behandelbare huidziekte zou verliezen terwijl dat gewoon te behandelen was als je maar wist wat het was.

Ik ben erg blij met dit prikbord want door alle goede tips en alternatieve methodes heb ik het er toch niet bij hoeven laten zitten.

Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.

Groetjes Nancy

• Paulala

Goed van je dat je toch iets anders hebt geprobeerd.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de da zei dat het geen schimmel is, want het lijkt er totaal niet op.

Maar ook niet op schurft, daar lijkt het nog minder op eerlijk gezegd.

Dus waarom de da niet gewoon wilde uitproberen met een zalf tegen schimmel kan ik niet begrijpen.

Want hij probeerde toch ook tegen schurft te behandelen, terwijl het daar ook totaal niet op lijkt.

Veel succes verder, ik hoop dat hij weer zijn vachtje terug krijgt.

• Nancy

Hoi Paulala,

Ja dat vind ik ook, de da had schimmel moeten uitsluiten en iets moeten proberen op dat gebied. Ik ben zelf gaan doorzoeken maar na de 4e Ivomec injectie hebben ze het er toch bij laten zitten met diagnose: vermoedelijk hormonaal, dus verder maar afwachten hoe het zich ontwikkelt. Terwijl ze zelf nog nooit gehoord hadden over een gecastreerd beertje dat kaal werd door hormonale oorzaak, dat komt wel bij zeugjes voor.

Maar misschien kan ik met mijn verhaal weer iemand anders helpen die dit aan de hand krijgt.

Groetjes Nancy

• Shirleyk

He Nancy,

Dat is goed nieuws, hopelijk heeft ie snel weer zijn haartjes terug :-)

• Nancy

Ja dat hoop ik ook Shirley. Hij heeft nu van die prikhaartjes dus ik heb goede hoop :-) Ik laat het hier nog wel eens weten over een paar weekjes. Groetjes Nancy