hopefarms

• janske

hoi, ik heb een vraag 0ver de prijs van Hopefarms. 1,5 jaar geleden moest ik 19 euro betalen voor een hele grote zak (ik meen 10 kilo). afgelopen maand moest ik maar liefst 23,75 euro betalen!!!! ineens een enorme prijsstijging. dit komt schijnbaar, zo vertelde die man mij, door de prijsstijging van de grondstoffen. is dit een normale prijsstijging en hoe veel moeten jullie betalen voor deze biks?????

• Saskia

ik weet niet wat de normale prijs is, maar alle voerprijzen zijn om die reden omhoog gegaan.

• MoniqueW

Klopt, ook die van het hondenvoer.

• Jipke frl

Ik betaalde een 2 jaar terug voor konijnenbiks 8 € en nu al 10,50€ voor 25 kg.

Voor caviabiks ben ik straks een ander merk aan het voeren wat een 5 € per 25 kg goedkoper is, dus daar weet ik prijsstijging niet van.

• Lenie

Hoi Janske,

Ik betaalde de afgelopen week hetzelfde als jij, dus het klopt wel.

Dit is waarschijnlijk de adviesprijs.

Nog even en het houden van cavia's is een elite-hobby ha,ha,ha.

Maar ja, ze vinden het wel errrrrug lekker en ik heb (even afkloppen…) nooit zieke caafs. (heb slechts één keer een schurftgevalletje gehad bij een nieuwkomer)

Ook geen blaasklachten, zoals hier op het prikbord wel eens in verband gebracht werd/ wordt met Hopefarms.

Ik ben wat dat betreft wel een bofkont denk ik.

Ik moet er wel even bij zeggen dat mijn 12 caafs ook verwend worden met veel groenvoer, fruit, vers hooi en heel veel geknuffel.

Dat is uiteindelijk de basis voor een goede gezondheid, denk ik.

Groetjes,

Lenie

• Mieke

Nou ik denk toch eerder dat je gewoon geluk hebt.

Ik heb 8 caafjes…. En ik heb al heel wat probleemgevalletjes (gehad) En ik zoek ze me er niet bewust op uit ofzo.

Ik voer Science Selective, ze krijgen 3x daags groente en/ of fruit, knuffel veel met ze en ze mogen lekker op de grond loslopen iedere dag.

• Witches at work

Hoi Lenie Hoi Janske

Hopefarms moet je met mate geven, overdaad is echt gevaarlijk zelfs~!~

Problemen metr plassen kun je oa verwachten, te heftig gewoon dat voer en krankzinnig duur ook nog eens.

Gewoon een zak gemengd voer van Prestige, Havens of zo is ook prima!

zeker als ze ze goed al gevoerd worden met veel groen en hooi ed.

De reden van bijna ALLE caviavoeders schijnt idd de grondstof prijstijging te zijn.

En het feit dat een cavia hier in Nederland geen comsumptie dier is zoals het konijn wel is voor sommige mensen.

Dus het konijn is NODIG omdat wij ons zelf er mee voeren.

Dat werd met medegedeeld door mn voer leverancier, dat een cavia hebben gewoon een luxe dier is dus.

Coccidiose vrij gemend konijnen voer kun je caafs ook gewoon geven als je dagelijks maar wat groente/fruit ed bijvoert, en onbeperkt hooi.

dus vergeet die dure Hopefarms maar, en vermeng wat je in huis hebt 50/50 met je goedkopere voer zou ik je willen zeggen.

gr. D#S

• Jan

Hoi samen, ik wil toch nog even een lans breken voor Hopefarm. Wij hebben dat 10 jaar geleden al gevoerd aan onze stal voor heel veel jaren. Daarnaast een gezonde bijvoeding met van alles en nog wat. Ze krijgen ook nu weer Hopefarm. iedere ochtend een beetje. Daarin moet ik de witch gelijk geven. Maar ze eten er heel goed van. Ze worden hier goed verwend en de hokken worden regelmatig schoon gemaakt. We hebben denk ik dan ook altijd veel geluk gehad van goede gezonde dieren, met een goede vacht en beharing. Uit de hondenwereld weten we hoe ongelooflijk belangrijk een goede voeding is. Ook in de vogelwereld waren we daar altijd erg op gericht. Voeding is de moeilijkste discussie in dierenwereld. Ik heb altijd gezegd dat wanneer uw dier het goed doet op de voeding die u geeft, laat het dan mooi zo en verander niet, want dan ontstaan de problemen vaak. Het wordt natuurlijk anders als ze verhuizen. Vertel de nieuwe eigenaar altijd en volledig wat je gevoerd hebt, daar hebben ze alleen maar voordeel bij. Als je dieren over wil zetten naar je eigen droogvoeding doe dat dan geleidelijk en met mate. Andere bijvoeding in groente en fruit is altijd goed en het dier zal zelf kiezen wat het wel of niet lekker vind. Doen wij niet precies hetzelfde?? Het is iedere keer weer een geweldig gezicht als de groep heerlijk aan de dis komt en ze beginnen aan hun eigen voorkeur. Zo leer je snel je eigen beestjes goed kennen en wat ze lekker vinden. Daarom is observatie van je dieren ook heel belangrijk. Alleen wat voer in een hok gooien en wekelijks het hok verschonen is echt te weinig. Geniet van ze en geef ze een mooi leven en ze geven je heel erg veel terug.

• Stg knaagdierencentrum Aa&Hunz

ook het konijnenvoer is schrikbarend gestegen in de kosten

een jaar gelden moest ik voor kasper faunafood(ook van arieblok)€ 7,95 betlen en nu 9.95 dat is 2 euro, op dit bedrag dus een behorlijk percentage als stijging.

En als je dan wekelijk ca 30 kilo voert dan gaat het hard.

www.opvangaaenhunze.nl

• Susan

Ik ben blij dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat, maar hier komt het er nooit meer in. Mijn caafs hebben echt een goed leven met voldoende groenvoer enzo, maar desondanks heb ik in korte tijd al drie cavia's gehad met blaasontsteking. Bij één ging het echt niet over en heb ik uiteindelijk in moeten laten slapen, bij de ander is het vanzelf overgegaan en bij nummer drie was het op het randje. Het duurde langer dan normaal dat de ab aansloeg. De kans was zelfs groot dat het terug zou komen, maar tot zover gelukkig niet.

Nu voer ik Gerty Carrot/Granberry met meer groente en het is over. Ik heb nu 3 kerngezonde cavia's. Je zult begrijpen: Hope Farms voor mij nooooit meer.