Cavia weigert vitamine C

• chris

Hallo,

Ik geef mn cavia's dagelijks een vitamine C tabletje van roter, en alle cavia's die ik tot nu toe gehad heb vonden dit heel lekker.

Een van mn 2 cavia's die ik op dit moment heb heeft het altijd genomen, maar nu opeens heeft ze er geen zin meer in. (ze is 1 jaar).

Ze eet verder wel heel goed.

Ik vroeg me af of jullie dit herkennen, of het een reden kan hebben en of jullie een oplossing weten. Voldoet paprika ook aan de vitamine-c behoefte? Of hebben jullie nog andere ideetjes?

Een andere smaak tabletjes hebben we al geprobeerd maar dat was geen succes.

En nog een minder belangrijk vraagje.. Ik hoeverre hebben cavia's naar jullie idee water nodig uit een flesje. Want die van mij maken 'm echt snel leeg, maar volgens mij is dat alleen maar om te spelen.. Want ze drinken niet alles op, veel loopt ook in het zaagsel.

Alvast bedankt!

• jacquelinesbeestenspul

hoi cris

als je goede brokjes voer hebebn ze helemaal geen vit c tabletje nodig

en zeker als je groente erbij voert dan hebben ze helemaal geen vit cextra nodig

kijk eens op de zak brokjes heoveel vit c erin zit dan kan je zelf nagaan of ze extra vit c nodig hebben

het water gebruik is heel verschillend de binnencaafs hier drinken meer dan de buitendieren omdat het binnen warmer is en dan is en flesje van 500ml met 2 caafs hier in 4 dagne leeg als ik het laat hangen maar ik haal iedere dag de fles eraf om vers water te geven en dan is het ongeveer 100 ml wat eruit is gedronken

maar iedere caaf is verschillend qua drinkgedrag en het aantal dieren in1 hok scheelt natuurlijk ook

groetjes jacqueline

• Witches at work

Hoi Chris

Dieren eten als het goed is volledig voer, de mens rookt rn nuttigd nog wel eens alcohol of andere minder gezonde zaken.

Dan kan een vit. C aanvulling wenselijk zijn.

Bij caafs, zeker als ze elke dag groen voer krijgen maakt de brok niet eens uit en hebben ze zeker voldoende C. Elke dag een stuk groen voer voldoet al, echter hier vul ik het dagelijks aan met een goeie cavia brok met voldoende vit. C.

Water is erg belangrijk voor de cavia, ze spelen hier absoluut niet mee, zeker als het uit een flkesje komt krijgen ze netjes de kans eruit te halen wat ze nodig hebbben.

Hier wonen alle caafs buiten en dagelijks gaan hier wel de nodige liters KRAAN WATER doorheen om de flessen af te vullen.

Ik laat het water ook expres over stromen of gooi ze eerst leeg zodat het ook echt

VERVERST wordt~!~

De ene caaf drink veel meer dan de andere, echter zuinig zijn ze hier niet met water ook al zitten ze buiten.

gr. D#S

• Paulala

Sommige cavia's spelen toch echt met hun drinkfles.

Ik heb ook zo'n cavia gehad, vooral met warm weer deed ze dit.

Dat duwde ze tegen het kogeltje, zodat het water langs haar hals stroomde en daardoor was de kooi telkens helemaal nat!

Zij deed dit dus vooral om af te koelen.