Hennep

• Marcel

Ik heb laatst wat nieuwe grondbedekking gekocht. In plaats van het normale houtmot heb ik Hennep gekocht. De verkoper zei dat dit minder snel stonk en minder stuift.

Ik vond dat er wel veel scherpe stukjes in zaten.

Iemand ervaring met dit bodembedeksel?

• Caafjes van WB

Hoi,

Ik het het een tijdje gebruikt.

Persoonlijk vind ik het sneller stinken dan gewoon houtvezel of zaagsel.

Er zitten idd kleine gemene scherpe stukjes in.

Ik gebruik het niet weer, houtvezel is voor mij het beste.

Gr. Wendy

• Saskia

hennepvezel is er in vele kwaliteiten. Ik gebruik zelf de ‘echte’ aubiose en daar ben ik zeer tevreden over, absorbeert goed, stoft niet veel, en blijft lang schoon!

• Hopeful Farm

Ook wij gebruiken Aubiose

Maar daarover gooi ik nog wat stro als ventolatie laag en daarop gaat het hooi wat ze dan voor de helft opeten

Tussen door kun je dangemaskkelijk het hooi en stro verwijderen en verversen door nieuw

Zo lopen ze nooit op de scherpe stukjes aubiose

Maar ik heb nog nooit problemen gehad met beschadigingen of dergelijke

En wij gebruiken het al 2 jaar

GR Dana

• Paulala

Ik heb het korte tijd gebruikt, maar was er absoluut niet tevreden over.

Het absorbeert lang niet zo goed als zaagsel, en ik vond het snel stinken.

• Saskia

Hennep of aubiose?

• Witches at work

Hoi hoi

Tja hier wordt helaas alles op een hoop gegooid nu!

Er zit erg veel verschil in kwaliteit terwijl het uiterlijk erg op elkaar lijkt!!!

Het verschil zit hem uiterlijk in de kleur en lengte van de vezel, en kwalitatief in het absortievermogen.

Van mijn groothandel had ik vlasvezel, en idd minder goed absorbeertt die als het zaagsel, look al like ervaring hennep zoals Marcel omschrijft.

ECOFLAX VALSLEEM heb ik nu met op de bodem van het hok Siroccopoeder, in een dunne laag.

Dit poeder ruikt heerlijk naar eucalytus en neutraliseert/absorbeert de urine nattigheid en evt stank.

Wel duurder als zaagsel maar veel prettiger en beter, ik heb hier allles buiten zitten dus in mijn huis stinkt het nooit naar caafs. Echter in de zomer heb je minder last van vliegen ook als je de urine/ontlasting stank niet hebt in de nabijheid van je huis.

Over het vlasleem een fikse laag gehakseld stro doe ik er zeker 2 wkn mee door de top laag te verversen om de paar dgn.

Nooit hooi als toplaag bodem bedekker, blijft nat na het plassen en kunnen daardoor weer makkelijker schurft ontwikkelen.

Zacht stro is goed voor de caaf,k en lekker warm en droog nu, en koel in de zomer!!!

gr. D#S