Hoi hoi
Tja hier wordt helaas alles op een hoop gegooid nu!
Er zit erg veel verschil in kwaliteit terwijl het uiterlijk erg op elkaar lijkt!!!
Het verschil zit hem uiterlijk in de kleur en lengte van de vezel, en kwalitatief in het absortievermogen.
Van mijn groothandel had ik vlasvezel, en idd minder goed absorbeertt die als het zaagsel, look al like ervaring hennep zoals Marcel omschrijft.
ECOFLAX VALSLEEM heb ik nu met op de bodem van het hok Siroccopoeder, in een dunne laag.
Dit poeder ruikt heerlijk naar eucalytus en neutraliseert/absorbeert de urine nattigheid en evt stank.
Wel duurder als zaagsel maar veel prettiger en beter, ik heb hier allles buiten zitten dus in mijn huis stinkt het nooit naar caafs. Echter in de zomer heb je minder last van vliegen ook als je de urine/ontlasting stank niet hebt in de nabijheid van je huis.
Over het vlasleem een fikse laag gehakseld stro doe ik er zeker 2 wkn mee door de top laag te verversen om de paar dgn.
Nooit hooi als toplaag bodem bedekker, blijft nat na het plassen en kunnen daardoor weer makkelijker schurft ontwikkelen.
Zacht stro is goed voor de caaf,k en lekker warm en droog nu, en koel in de zomer!!!
gr. D#S