vraag over ruimte drie caafs

• shirleyk

Even een vraagje hoor, ik ga vanaf vrijdag beginnen aan een nieuwe job, voor het bedrijf waar ik al werk maar dan op ons hoofdkantoor. Drie maanden zit ik doordeweeks in een apartementje en wil dan graag mijn drie caafjes meenemen.

Ze zitten nu in een groot zelfgebouwd hok, maar kan dat hok niet steeds meenemen aangezien hij echt kolosaal is. Nu is mijn vraag welk formaat ik minimaal nodig heb voor hun drietjes. Ik wil niet dat ze elkaar op de lip zitten en ruzie gaan krijgen…….tips en adviezen zijn welkom.

• jacquelinesbeestenspul

hoi shirley

ik denk dat je tijdelijk met 1 meter kooi voldoende ruimte hebt voor je rakkers

je zegt zelf dat het voor 3 maanden is dus is het inzin om een gigahok te kopen voor 3 maanden.

normaal is 1 meter voldoende voor 2 cavia's maar in jou geval vind ik het ook wel tijdelijk kunnen

ik heb ook 3 knuffels in 1 meter kooi en die worden heel veel gepakt door de kids en zij hebben er geen last van ik he b1 gecastereerde beer en 2 naakte zeugjes binnen :d waarvan 1 zeugje nu net 500gr weegt dus nog een grote baby is

zet er een huisje in of een speelbuis dan hebben ze ook iets te doen

groetjes jacqueline

• basjeeeee

1m hok met 2 van die dierenwinkel plateau's voldoet prima, heb ik zelf ook wel eens tijdelijk 3 in gehad toen we nog cavia's hadden…

• shirleyk

Ok, bedankt voor de reacties, dan gebruik ik gewoon mijn oude anti rommelbak van 1.20 m het is ook maar voor vier dagen door de week dus kunnen ze in het weekend lekker rennen :-)

En de oudste van drie slaapt toch veel :-) dus die zal het verschil niet merken.

• basjeeeee

Zal wel goedkomen dan :) Lijkt me overigens wel stressvol steeds na halve weken weer te moeten verhuizen ;)

• shirleyk

Als ik merk dat het te stressvol is dan laat ik ze doordeweeks thuis en moet mijn vriend maar de verzorging op ze nemen :-) , maar mijn oude cavia moest heel vaak mee in de auto naar de dierenarts en die was snel gewend aan de autoritten. En liep altijd vrolijk door haar hok heen.

En over het algemeen zijn mijn caafs niet van de schijtlaarzen :-)

• basjeeeee

Ik bedoelde ook voor jezelf haha ;) !

• shirleyk

Hahaha ja misschien zal ik er wel meer last van hebben dan de caafjes! :-)

Maar ik heb een heel mooi apartement met alles erop en eraan, dus ik houdt het er maar op dat ik een vakantiehuisje ernaast heb :-) lekker decadent!

• Witches at work

Hoi hoi

50 cm per caaf minimaal, echter zoals ook de rest hier al omschrijft ligt het er ook aan of die ruimte voor tijdelijk dan wel permanent is.

Voor tijdelijk mag het best wat minder tenzij de caafs hiermee ook acoord gaan.

Sommige worden in kleine ruimtes nogal knorrig~!~

Vooral met beertjes zie je dat nog wel eens escaleren als ze teveel op elkaars lip zitten.

gr.D#S