Twee beertjes koppelen ;)

• Martje

Hoi allemaal!

Ik heb sinds deze week een 2e caviaatje… een mannetje van 12 weken, ik had al een mannetje dat in eind augustus ongeveer geboren is.

Heb ze al heel voorzichtig aan elkaar voorgesteld… heb het idee dat het wel goed ging als ik zo de verhalen lees. De oudere cavia liep hard brommend rond hahaha en heeft het jonkie van top tot teen besnuffeld dus die probeert flink te imponeren.

Ik zag alleen wel (ze hebben op oude kussens rondgelopen) dat overal witte spetters zaten… ik weet niet precies of dat hun manier van territorium afbakenen is dus ik schrok even haha!

Heb voor de zekerheid nog even nagekeken en bij de dierenwinkel nagevraagd of het jongere caviaatje echt een mannetje is, aangezien het wat moeilijker te zien is, maar bij hen hadden 2 mensen het gecheckt en ik voor wat ik kon zien klopte dat ook dus daar gaan we daar maar vanuit ;)

Wat is jullie ervaring met hoelang het duurt voor ze echt samen in een kooi kunnen? Ze hebben net even samen rondgelopen in de kooi, weer ging de oudere hard brommend tekeer om even te laten zien we de baas is ;).. ben benieuwd!

• jacquelinesbeestenspul

hoi martje

je kan ze gewoon samen in het hok laten hoor geen probleem

de groetere zal de kleine dekken en vandaag de kleine blijven palgen en dekken maar mijn ervaring is dat je gewoon de dieren samen moet laten en niet iedere keer uit elkaar halen de kleine zal gaan piepen als hij niet gedekt wilt worden klinkt heel zielig en erg maar je moet ze gewoon laten gaan morgen is het allemaal een stuk rustigger in je hok

en zal de grote weten dat het echt geen zeugje is haahahahahahahahahaha

de witte druppels is plas een cavia heeft geen gele doorzichtige plas zoals een mens of hon heeft meer een beetje wittig geel dat is heel normaal

ik hoop dat je een beetje gerust bent nu het gaat goedkomen :D:D

groetjes jacqueline

• Martje

:) Ja ik dacht al dat het plas was, alleen het was me nooit eerder opgevallen dat dat wit/geel was dus ik ging toch maar even dubbelchecken :)

Idd, de jonkie begint al meteen flink te piepen als meneer weer aan zijn kont zit dus dat komt wel goed.

Ben benieuwd of het gaat klikken!

• Martje

Hahaha nou je verhaal klopt idd. De grote begon vanavond opeens de kleine te dekken en die rende steeds onder gepiep weer rondjes, helemaal van slag. Zo zielig haha… alleen is het normaal dat er wel overal sperma zit bij de kleine? Dat zag ik toen ik hem net even uit de kooi haalde… echt je zou medelijden krijgen haha!