Mijn cavia's, twee vrouwtjes, hebben de laatste weken een beetje mot met elkaar. De oudste caaf, Lowiena, een Sheltie, bijt daarbij mijn jongere caaf, van ongeveer 8 maanden. Eerst dacht ik dat het kwam doordat die jonge caaf in
vergelijking met de Sheltie nogal druk is. Maar sinds vanavond zie ik de Sheltie op mijn Rex rijden. En Rex vindt dat niet leuk. Resultaat: ze rennen almaar rondjes door het hok… Ik heb ze al meerdere malen uit elkaar gehaald, maar dat helpt maar even.
Nu is die Sheltie altijd al wat dominant geweest, maar Rex heeft nu echt steeds beten in haar rug. 't Is niet open; geneest snel, maar ze krijgt er kalige plekken door. En ik vind het gewoon zielig dat Lowiena de boel zo terroriseert.
Ik vroeg me af of ik hier iets aan kan doen. In het begin hebben ze ook zo'n periode gehad dat het niet zo boterde. Lowiena pikt het niet dat Rex niet netjes in een hoekje blijft zitten. Zou het helpen om ze bijvoorbeeld in een grotere kooi te zetten of om ze eens met puppyshampoo te wassen of misschien nog wat anders? Iemand hier ervaring mee?
Chrizzie