2 rex beertjes en een vraag

• Ilonka

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag,

Sinds 1.5 week hebben wij 2 rexcavia's , beertjes, van toen 4 maand. Ze zijn van 18 september 2007. We halen ze iedere avond uit de kooi om ze te laten wennen aan ons. Nu beginnen ze natuurlijk met de strijd wie is de baas. Doen ze dit ook richting de mens want Djo Djo wil nog wel eens bijten. En dit doet ie niet uit iritatie maar hij gaat bewust naar je hand en bijt dan. Kunnen jullie mij vertellen wat dit voor gedrag is en wat we eraan kunnen doen.

Alvast bedankt,

Ilonka

• jacquelinesbeestenspul

hoi ilonka

dit zijn als ik het lees echte pubertjes aan het worden en je kan hem bestraffen op meerdere manieren.

\je kan hem een klein zachtje tikje geven als hij je bijt en hard foei roepen

je kan allen foei roepen zonder een tikkie kijken of ihj reageerd

je kan hem ook als hij je bijt gelijk in zijn kooi terug zetten en de andere caaf pakken.

het is echt ondeugend gedrag wat je niet mag tollereren anders blijft hij het doen

een cavia houd er niet van om bij zijn zij geaaid te worden het geboed tussen de ribben en achterflank daar worden ze vaak boos om en maken een geirriteerd piepgeluid miss aai je hem per ongeluk daar ??

je kan hem ook op schoot voeren iets erg lekkers geven zoals een stukje paprika dan vergeet hij te bijten en na een paar keer vind hij het leuk om op jou schoot te zitten omdat hij dan eten krijgt

ik wens je veel succes :) met je ondeugende mannetjes

ow nog 1 tip hou ze in de gaten als ze nu al etteren met elkaar wie de baas is dan heb je een kleine kans dat ze echt gaan vechten (klappertanden tegenover elkaar ene opeens is het aanvallen en bijtengeblazen)ga er niet tussen met je vingers en pak iets waar je z emee uit elkaar kan halen een caviabeet is erg smerig en je kan er zelfs je vinger door verliezen

het is niet om je bang te maken maar als ze echt vechten pak dan een doek of zoiets degelijks om ze uit elkaar te halen

groetjes jacqueline