Science Selective, goed voer?

• michelle

Beste allemaal,

Ik geef mijn cavia's al jaren de korrels van Hope Farms. Wegens ziekte van één van mijn cavia's heb ik hem een tijdje bijgevoerd met de brokjes van Science Selective (die in de vorm van bloemetjes). De dierenarts zei dat de meeste cavia's dit ontzettend lekker vinden en ik probeerde hem zo een beetje bij te voeren. Nu hebben alle cavia's dit natuurlijk geproefd en willen ze niets anders meer…Ze vertikken het echt om de brokjes van Hope Farms te eten…Nu zou ik opzich best kunnen wisselen van voer, maar mijn grootste bedenking is het feit dat er in de brokjes van Hope Farms 2500 mg vitamine C zit en in de brokjes van Science Selective maar 700 mg…Nu krijgen mijn cavia's twee keer per dag heel veel groente wat eigenlijk hun hoofdmaaltijd is, dus ze zouden wel genoeg binnen moeten krijgen…

Wat vinden jullie? Is het voer van Science Selective goed genoeg of toch bij Hope Farms blijven en hopen dat ze het uiteindelijk weer gaan eten?

Alvast bedankt!

Michelle

• Elly

De vitamine c in hope farms vervliegt. Cavia Selective is heel goed voer. Zelf vind ik het beste wat er is. Ook voor cavia's met blaas en darmproblemen is de Selective de beste keuze!

Elly

• michelle

Dus ze krijgen niet te weinig vitamine C binnen als ik ze brokjes van 700 mg geef en twee keer per dag veel en verschillende groente? Dit is mijn grootste zorg namelijk. Een van mijn cavia's is allergisch voor de vitamine C pilletjes, hij krijgt er allemaal korsten van op zijn mond. Voor hem is aanvulling dus geen optie en daarom vind ik goed voer en groente zo belangrijk…Dat wordt dan wel heel gepast geven…want ze eten het als een gek op!

• Marijke

Science Selective is heel goed voer hoor. De brokjes zijn zo verwerkt dat de Vit-c ook erin blijft en die 700 mg is meer dan voldoende voor ze. Elly heeft gelijk; de Vit-c van Hopefarms vervliegt, dus je hebt nooit de garantie dat ze ook daadwerkelijk de hoge dosis Vit-c binnenkrijgen.

• cora

Het verhaal van de vervliegende vitamine C klopt. Bij de productie zal er zoveel inzitten, maar in de loop van de tijd wordt de hoeveelheid vitamine C minder. Bij science selective blijft de hoeveelheid vitamine C gelijk.

Mijn caafjes en nijnen vinden de biks van hope farms ook minder lekker dan de science selective.

• Susan

Mijn dierenarts geeft ook Science Selective en is daar heel enthousiast over.

Maar was het niet zo dat de hoge dossering vitamine C die in Hope Farms zit blaasproblemen veroorzaakt worden? Zie twee cavia's bij mij thuis en eentje die er al jaren niet meer is?

• Marijke

Ik weet niet meer precies het hele verhaal maar het had dacht ik te maken met de verhouding calcium/fosfor in Hopefarms. Correct me if`I`m wrong!

• Cs Schnabbel

Als de hoofdmaaltijd van je cavia's al bestaat uit zoveel verse groenten, zou ik me niet zoveel zorgen maken om de hoeveelheid vitamine C in het voer. Ik denk dat Science goed bij je past.

Groetjes Erika,

www.csschnabbel.nl

• Saskia

Klopt helemaal. Science is uitstekend voer voor iedere cavia!

• Mieke

Science selective is geweldig voer. Bij mij doen ze t r al jaren geweldig op.. Heb het ongeveer vanaf t moment dat t in de winkels kwam.