Beste (rex)cavialiefhebbers,
Al een ruim jaar liep ik (Debbie) met het idee in mijn hoofd een rexspeciaalclub op te richten. Echter sinds mijn afstuderen had ik iets meer tijd over op zo’n club op poten te zetten.
Met hulp van Carla Swaap van Caviastal Cavifauna hebben we samen de rexspeciaalclub vorm gegeven. Als club willen we de belangen van het ras, de rexcavia, verbeteren. Binnen de speciaalclub wordt gestreefd naar het uitbreiden van kleurslagen en deze ter erkenning te kunnen aanbieden. Tevens heeft de speciaalclub het doel om via een informatieve website informatie over de rexcavia en de ontwikkelingen binnen het ras met fokkers en geinteresseerden onder elkaar te delen.
Er wordt gestreefd naar minimaal 1, maximaal 2 shows per jaar te organiseren waarbij de rexcavia in het middelpunt staat.
Door deze club hopen we als rexfokkers zijnde onze kennis onderling te kunnen delen, met als doelstelling het ras rex in belangstelling te brengen bij de beginnende fokker en de “ oude rotten in dit ras†.
Op deze manier kunnen we gezamelijk het ras behouden en verbeteren.
Sinds vandaag is de website van de rexspeciaalclub online. De website is te vinden onder de volgende link:
www.rexspeciaalclub.nl
Natuurlijk mogen jullie een kijkje komen nemen, en een leuk berichtje achter laten in het gastenboek .
Voor het aanmelden bij deze club zijn de meeste rexfokkers aangeschreven per email of briefpost. Indien jij nog iemand weet die ook graag lid wilt worden van de speciaalclub kunnen jullie dit bij ons melden.
Op onze website, onder het kopje “ aanmelden†is te zien hoe u zich aan kan melden voor de club.
Groeten en hopelijk tot horens,
De organisatie van de rexspeciaalclub,
Debbie Bosman, Caviastal Syre en
Carla Swaap, Caviastal Cavifauna.