ondervoede caaf?

• Shirleyk

Een hele poos geleden heb ik een stukje geschreven over de cavia van familie die naar mijn idee niet goed werd gevoed (geen hooi e.d.)

Nu is het stel uit elkaar en pas ik tijdelijk op de caaf en het konijn. En mijn idee klopt wel aardig, want ik heb de cavia gewogen, beertje van anderhalf jaar ongeveer en hij weegt maar 557 gram, veel te licht voor een caaf mijns inziens, ik heb er zelf twee van ongeveer anderhalf en die zitten tussen de 1100 en 1200 gram.

Van mijn oppas caaf kan ik de botjes voelen. Hij is ook erg klein voor zijn leeftijd. Zou dit nog goed kunnen komen met de juiste verzorging?

• Saskia

'goedkomen'…. Nou, ja, je kunt het zeker nog aanvullen, en hij kan zeker nog naar de kilo gaan (overigens rustig opbouwen met het voer, anders schrokt het arme ding zich helemaal vol), maar je moet er wel rekening mee houden dat als hij zo lang zo mager is geweest, hij daar van binnen best iets aan overgehouden kan hebben wat je aan de buitenkant niet zult zien….

• Witches at work

Hoi hoi

Tja dat wordt echt wel moeilijk!

Echter je kunt niet IN het dier kijken, als ie echt geod gebouwd is kan het misschien nog wel goed komen!

Soms is het echt een wonder in wat voor zooi en slechte omstandigheden dierenb toch kunne overleven zeg maar.

gr de heks