natuurhooi

• carina

hallo,

Heeft iemand ervaring met natuurhooi voor de caafjes? Ik gaf ze altijd hooi uit de dierenwinkel (van de hoeve). Maar ik heb een adresje waar ik in grotere hoeveelheden natuurhooi vandaan kan halen. Ik heb ze gisteren een beetje gegeven en ze aten het wel op. Maar ik vraag me af of ze dit wel mogen hebben. Zitten er misschien bepaalde dingen in die ze niet mogen eten (ik weet bijv. dat er klavers in zitten)? Of kan ik er vanuit gaan dat het wel goed is, omdat ze het hooi wel opeten. Ik heb namelijk vernomen dat ze daar best kieskeurig in kunnen zijn en als het niet lekker vinden eten ze het ook niet op.

Alvast bedankt voor een antwoord!

groetjes,

Carina

• Gerda_H

Als er maar geen sintjanskruiskruid in zit,kan het geen kwaad. Komt het van een weiland? Ik geef mijn caafjes ook altijd natuurhooi. Trouwens,dat van de dierenwinkel is ook natuurhooi hoor,alleen is dit verpakt.

Groetjes Gerda

• Judith

Ik neem altijd een baal hooi van de boer. Het hooi moet er wel fris uit zien en niet te stoffig zijn, maar over het algemeen is het hooi dat ook aan paarden gegeven word ook goed voor cavia's.

Mijn cavia's zweren erbij. Die willen geen dierenwinkel hooi meer sinds ze vers kunnen krijgen.

Dus als je ergens een baal kan krijgen, gewoon doen! Scheelt heel veel geld!

Ik betaal voor 15 kilo €2,30. En dat is veel beter en frisser hooi dan dat ik in de dierenwinkel krijg!

• Jessica

Ik ga voor het eerst hooi halen bij de boer.

St. Janskruidvrij en € 2,- per 20 kg.

Ben benieuwd wat ze ervan zullen vinden.

Gr. Jessica

• MoniqueW

Ik haal grote balen van 25 kilo bij de boer voor 3,50 de baal en daar zit verder helemaal geen troep doorheen. Perfect voor de dieren. Hooi die ik bij de winkel vandaan haar zitten wel eens van die dorentjes in en daar krijg ik splinters van die ik er uit moet puiteren onder een vergrootglas. Bij de boer heb ik nergens last van. Wel even navragen of dit geschikt is voor de knagers.

• Saskia

Psssst, tis st jacobskruid dat giftig is, niet st janskruid. www.kruiskruid.nl

• Witches at work

Hoi Hoi

GEWELDIG HOOI~!~

Let wel op tis SUPER verslavend voor de caaf, ze willen dan het goedkopere ook bijna niet meer hoor~!~

Hier krijgen ze het eensin de paar mnd dan heeft ons pap ineens zo'n grote baal ruiden hooi weer ergens voor me op de kop kunne tikken.

Ik betaal trouwens 5 euro per baal, ik neem er 5 per keer af, kan ik net een paar mnd mee doen.

Puur als voer en niet als bodembekkker dus, wel een een dotje hier of daar waarvan ik vrijwel zeker weet dat het ook snel opgaat.

Zacht stro is de boven bodem bedekker hier, ik zweer echt bij stro nog steeds ongeacht dat het de oogjes beschadigen kan, merk ik hier niks van namelijk.

Maar let wel op wat voor stro het is dus een beetje zacht he???

gr. D#S

• carina

Hoi,

Eerlijk gezegd weet ik niet of er st jacobskruid in zit. Het komt van land wat in beheer is van natuurmonumenten. Ik zal het eens navragen.

Groetjes,

Carina

• Jessica

hahahaha zie het nu pas foutje!

Gr. Jessica

• M.

Is er ook NIET natuur-hooi :+

(Ik begrijp wat je bedoeld, maar toch….)

M.