stinkende poepjes

• Maartje

Hallo Allemaal….

Ik heb een beetje hier rond zitten snuffelen…wat een handige tips staan hierbij zeg…

Ik heb alleen een vraagje misschien dat iemand mij kan helpen…

Ik heb een cavia van bijna 2 jaar oud.. Volgens mij is hij best happy en als hobby heeft hij andijvi eten..

Mijn vraag is of een cavia ‘verstopt’ kan zitten. Sinds een paar dagen poept hij minder in zijn hok, maar als hij bij je op schoot zit (ontspannen denk ik) dan poept hij erg veel. Zijn poepjes zijn ook groter en donker dan anders.. en stinken erg…

Weet iemand wat er aan de hand is?? Ik wil toch binnenkort naar de dierenarts om effe te checken of hij nog helemaal gezond is, maar anders kan ik misschien morgen beter gaan????

Groetjes Maartje

• Saskia

Heb je misschien kool gegeven? van kool krijgen caafs makkelijk stinkende poepjes.

Als de cavia echt weinig keutels heeft kun je proberen een zeer kleine hoeveelheid zonnebloem-, sla- of olijfolie in het bekje te geven, 0,5 ml bijvoorbeeld Dit versoepelt de stoelgang. Heet de cavia juist diarree of gasvorming kan Gastro of Diastop poeder een uitkomst bieden om de buik weer rustig te maken, te koop via www.knoevelshop.nl .

• MoniqueW

Mooie manier om je caafje de schuld te geven :)