Gezocht: zacht stro omgeving Utrecht/Nieuwegein

• Monique

Hoiii,

Ik gebruik altijd Intratuin stro voor de caven. Dit is vrij zacht en niet zo grof. Nu heb ik laatste een paar pakken gehaald en die blijken ineens heel anders van structuur te zijn, wel hard/grof, dus niet geschikt voor de caven.

Ik wilde ze omruilen, maar het leek erop dat alle pakken die er nu liggen hetzelfde zijn .

Weet iemand nog een adresje waar ze zacht stro verkopen? Ik denk dat het gerstestro is… Ik bedoel in ieder geval niet dat hele fijne, gehakselde, spul, daar zit wat mij betreft teveel stof in.

• basjeeeee

In Nieuwegein zou je even naar Dobey kunnen gaan, die eigenaar wil nog wel eens helpen met een oplossing zoeken en wat voor je bestellen wat die niet heeft…

• Saskia

Iedere winkel die Gerty Guinea Pig of Science Selective in het assortiment heeft kan ook Russel Bedding bestellen. Dit is heel zacht fijngemalen stro. Als dat is wat je zoekt zou je het eens in de winkel kunnen vragen :) Succes!

• Chalet de Cobaye

Hoi

Bij de dierenwinkel op het muntplein NG ,zouden ze je ook wel kunnen helpen.

groetjes Esther

• Susan

In haar topic staat dat ze dat fijne gehakselde spul niet bedoeld, omdat daar veel te veel stof in zit en volgens mij gaat dat over Russel Bedding. Hatsjoe!

• Witches at work

Hoi Monique

Ik ken ook dat zachtere stro wat je bedoelt uit die pakken zeg maar.

Gebruik ik hier voor de ophokkers ook al velen jaren om dezelfde reden als jij.

Mijn vader (hobbyboer) kwam recentelijk bij me met een nieuw pak voor mijn buitenren caven dus ik dacht das het grovere spul.

Mooi niet, super mooi en zachter stro!!! Mooi geknakt en ook erg weinig stoffig.

De tip die ik dus voor je heb, is dat dit soort stro ook gewoon los bij de boer is te krijgen echter wel goed zoeken de meeste bieden je het hardere aan.

Ik ga waarschijnlijk as 26e jan naar Utrecht en kan wat meenemen voor je om het je te laten voelen of dit ook is wat jij bedoelt?

Het komt een stuk natuurlijker over nog dan dat winkel; pakken stro dat ook wel eens wat plastic achtig wil overkomen.

Ik krijg mijn hooi per balen via mn groothandel echter tot op heden had hij niet van dit fijne stro voor me, hij zou er nog eens naar kijken ha ha~!~

Echter woon ik nogal uit je koers, Noord Brabant dus. En mn vader zelfs in Noord Limburg. Dus erg handig is het als je het in je eigen buurt weet te krijgen.

Succes in elk geval,

gr. de heks.

• Monique

Hihihi, spijker op z'n kop, maar maakt niet uit…

• Monique

Da's Dobey inderdaad. Verschrikkelijk aardige mensen, maar ik vermoed dat ze alleen hun eigen merk verkopen en dat is volgens mij ook vrij grof/hard. Zal als ik daar in de buurt ben toch eens kijken voor de zekerheid!

• Monique

Hoiii,

Nu ben ik jaloers! Dat spul wat jij hebt, lijkt me geweldig, maar ja kom er hier maar eens aan! Weet je of het gerstestro is wat jij hebt? Je hebt ook tarwestro en bijv. haverstro. Dit laatste is geloof ik het hardste.

Ik woon zelf op een flat, dus voor mij is het ook wel handig als het een beetje een handzame verpakking is. Een baal stro gaat voor mij niet echt lekker werken, staat zo rommelig in de woonkamer hihihi….

Ik ga zo nog effies langs een andere Intratuin vestiging (IJsselstein ipv Utrecht), voor de zekerheid kijken of ze daar niet de juiste versie hebben…

• Witches at work

Hoi Monique

Zoek ook evt wat boerenbonden op in je buurt, heb ik ook wel eens zaken mee gedaan.

Die kunnen vaak ook aan allerlei wat grotere ingesealde verpakkingen komen weet ik. Das erg handig voor je op de flat.

Ik heb ff in mn schuuurtje voor je gekeken en het is denk ik tarwe stro.

gr. D#S