eten

• Ellen

Onze cavia eet bijna niet, wat nu?

• MoniqueW

Hoi Ellen,

Hoe oud isie?

Heeftie pijn als je hem optild?

Als je groente voor de caaff houd eetie dan wel?

Hoe ziet zijn vacht er uit? Glanzend / dof?

Zijn zijn oogjes ingevallen?

Je kan proberen met dwangvoer.

Laat naar zijn kiezen / gebit kijken.

Sterkte,

Monique

• Ellen

Zijn oogjes zijn denk inderddad een beetje ingevallen. Als je andijvie voor zijn neus houdt dan eet hij wel. ik denk dat hij 5 jaar is. Geen pijn.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dierenarts misschien????

• Saskia

idd, dierenarts, zo snel mogelijk! Als een cavia een dag niet eet zijn de problemen al zodanig serieus dat de overlevingskansen snel dalen!

• MoniqueW

Sluit ik me bij aan…Houd er rekening mee dat hij al een oudje is.

Sterkte!!!

• Ellen

ik had me inderdaad voorgenomen om naar de dierenarts te gaan, maar vanmorgen zat hij weer heerlijk te knabbelen. Gelukkig. Ik vraag me wel af wat ingevallen oogjes betekenen. Kan iemand mij dit uitleggen.

Bedankt voor jullie steun en reacties.

• MoniqueW

Hoi Ellen,

Helemaal precies weet ik het ook niet, maar kijk naar jezelf als je verkouden bent, dan heb je van die waterige oogjes waaraan je kan zien dat je niet lekker in je vel zit. Ogen vertellen veel over mens en dier. Als de oogjes van de cavia gaan invallen is dit geen goed teken. Hieraan kan je zien dat er iets aan de hand zou kunnen zijn….dan moet je verder gaan zoeken. Vandaar al mijn vragen. Het is belangrijk dat je zoveel mogelijk opvallende informatie verteld om een goede diagnose te kunnen stellen. Wil niet zeggen dat we het altijd weten, dan is het zoizo beter om naar de DA te gaan. Wij zijn geen DA.

Fijn dat hij weer lekker knabbeld…geniet er maar lekker van.

Groetjes Monique