hallo!!
we hebben een vraagje…
we hebben 1,5 maand terug n caviaatje gekocht, een vrouwtje… eigenlijk willen weer nog graag een vrouwtje bij… gaat dit goed??
groetjes ilona
Ik weet niet zeker of het zo is, maar ik dacht dat je met een opvang kon overleggen of zij kunnen kijken met welke caaf het het beste klikt?
Van de opvang waar één van mijn dames vandaan komt, kon dit in elk geval met de beren.
En ik weet dat ik ontzettende mazzel heb;) Zelfs de laatste, al besef ik dat ik met haar een enorm risico heb genomen; nieuweling erin, een hele boel eten en… het ging van meet af aan ontzettend goed.
Dat klopt, maar onze ervaring is dat de echte rangorde thuis pas bepaalt gaat worden. We kunnen zeker een mening geven van een slaginspercentage. Veel mensen nemen hun cavia ook mee naar onze opvang. Om ze dan bij ons te koppelen. De combinatie gec. beer en zeug blijft ons inziens de meest harmonieuze. In de vrije natuur is het ook 1 groep van 1 beer en dames. Jonge beren mogen tot op zekere hoogte blijven en worden dan verjaagt en de beer zorgt ervoor dat de dames onderling niet gaan kibbelen, met name als ze bronstig worden. ;-)
hej!!
bedankt voor jullie reactie's!!
wist dat cavia's groepsdiertjes zijn… maar heb ook gehoord dat als ze alleen gewend zijn… dat ze dan minder afhankelijk van de mens worden… dus niet zo snel meer naar je toe komen als je ze roept… maar goed… als je ze beide genoeg aandacht geeft… kan het goed gaan toch?!
groetjes ilona
Het is een fabeltje dat cavia's minder tam zouden zouden worden indien ze met meerdere gehouden worden.
Veel mensen vergissen zich sowieso in het ‘tam’ zijn van een cavia.
Die denken n.l. dat het normaal is dat een cavia uit zich zelf naar hun toe loopt en het leuk vindt om op gepakt te worden. Die cavia's zijn er zeker, maar dat zijn uitzonderingen. De meeste cavia's proberen weg te rennen als je ze wilt pakken. Puur om het een instinctief gedrag is, het is een prooidiertje wat gevangen wordt, dus maakt ie dat ie weg komt. ;-)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?