vraagje vieze oog

• PRIK

1 van mijn cavia's heeft een vies oogje. ze heeft haar oog ook iets dicht, het is verder niet dik ofzo. alleen dat er viezigheid in zit, het lijkt een beetje op waterige snot. Wat zou dit kunnen zijn. we hebben haar nu 2 weken ongeveer. ze is in een dierenwinkel gekocht. anders ga ik terug met haar

• Gerda_H

Ik zou maar terug gaan,want ik denk dat het oogje ontstoken is. Dit is goed te genezen met oogzalf van de da,maar zo'n diertje mogen zij niet verkopen vind ik.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Net wat Gerdag zegt, even terug gaan naar de winkel. Op dieren heb je 6 maanden garantie en als het diertje een zalfje nodig hebt kan je dit terug verhalen op de winkel.

• PRIK

ik heb het bonnetje bewaard, ik bel er om 1 uur heen.

• Gerda_H

Je hebt groot gelijk,en denk ook aan de consult kosten. Deze is duurder dan de lf. En laat je niet afschepen met diagnos,want cavasan is beter. Ik was begonnen met diagnos,maar heb er nu spijt van. Was ik maar meteen naar de da gegaan voor cavasan.

Groetjes Gerda

• PRIK

ik ga er vanmiddag om 4 uur heen, mocht naar de dierenwinkel terug. hij zal kijken en dan zal ik waarschijnlijk een zalfje mee krijgen zei hij.

• MoniqueW

Laat je het nog even weten?

Ik denk ook aan cavasan…

• Gerda_H

Ja,waarschijnlijk diagnos,maar dat helpt niet voldoende bij een ontsteking. Ik dacht dat ook,en nu moet waarschijnlijk hwet oogje eruit. Cavastan mogen ze niet verkopen. Ik kreeg het zelfs van de da niet zomaar mee. Ik moest eerst met Donna's Babe komen. Consult 22,50, Cavastan 4,75.

Groetjes Gerda

• Cavia Opvang 't Kuufke

Niet om een dierenwinkel nu het hand boven het hoofd te houden, maar wie zegt dat de cavia dit al had? Kan net zo goed tijdens transport naar huis gebeurd zijn. Een trek op het oogje gebeurt snel hoor.

• PRIK

ik heb diagnos meegekregen en dat moet ik een week gebruiken, als het dan niet over is dan krijg ik een ander zalfje mee. het restant moet ik volgende week terug brengen. Het zou best kunnen dat het thuis is gebeurd dat weet ik niet. maar ze zeggen dat als er iets is dan moet je eerst de dierenwinkel bellen.