Cavia wassen?

• alba

Rare vraag,ik heb 2 langharige caviaas en de een is erg schoon op zichzelf maar de ander heeft het bij zijn achterste altijd vies en af entoe moet ik,ondanks het kammen,toch wat klitten wegknippen,mijn vraag kun je ze ook een keer onder de sproeier houden ook al is het alleen maar zijn achterwerk.

• Gerda_H

Ja hoor, en even in een afwasteiltje met babyshampoo of speciale knaagdierenshampoo kan ook. Ik denk dat ze dat nog prettiger vinden ook.

Groetjes Gerda

• Judith

Die van mij gaan zelfs subtiel onder de douche. De straal niet al te hard en niet te heet, en douchen maar! Zo staan ze niet in een poeletje water en het werkt ook nog beter dan friemelen in de kraanbak of een teiltje. Ik gebruik babyshampoo (niet in het gezicht, wel de rest van het lichaam). In de winter goed droogföhnen! En wat ook belangrijk is: niet stressen. Ben je zelf gestressed, dan is de cavia dat ook. Ben je rustig, dan is dat voor het diertje een stuk prettiger. Neem dus de tijd om een cavia te wassen en doe het niet snelsnel tussen de bedrijven door ;)

Succes ermee

• Saskia

Ja, ik heb ook een paar van die viespeuken tussen mijn caafs zitten….. Ik gebruik meestal de CaafDeLuxe of de Luisweg shampoo, via www.knoevelshampoo.nl te bestellen :)