Hallo Allemaal,
Graag zou ik jullie advies willen vragen, want mijn cavia is ziek.
Mijn cavia heet Bennie, is een mannetje van nu 5 jaar oud.
Toen hij 1 jaar oud was, werd hij ziek ; hij at niet meer, we zijn toen naar de dierenarts geweest, bijna 150 euro aan besteed door rontgenfoto's , overnachtingen etc. De dierenarts heeft toen weinig tot niets kunnen doen, zijn lever was vergroot maar waardoor dat kwam werd niet helder. Door het zelf inspuiten van babyvoeding een eental dagen, begon hij zelf weer te eten en is alles weer goed gekomen.
Bennie is altijd al een wat zwakkere cavia geweest.
Hij is nu 5 jaar oud. En sinds zo'n anderhalve week valt hij flink af. Dan spreek ik over zo'n 10 gram per dag. Laatst woog hij nog 780 gram, nu nog slechts 710 gram. In het begin at hij nog wel wat , zijn eetlust is nu echt verdwenen en ook drinken doet hij weinig tot niets. We zijn sinds afgelopen dinsdag weer aan de slag gegaan met hem te voeden zodat zijn eten weer op gang komt. Dit heeft echter geen resultaat, hij gaat ook steeds meer in een hoekje zitten en hij ziet er niet goed uit, ook zijn vacht niet.
De meneer van de dierenwinkel heeft hooithee aangeraden, naast het voer dat we hebben dat al heel veel vitamine c bevat, maar daar drinkt hij niet van.
Zijn tanden zijn prima in orde, ook zijn er geen harde bulten of iets dergelijks te voelen. Op internet lees ik over evt. wormpjes. Dan zou echter m.i. de andere cavia daar ook last van hebben, en die heeft nergens last van, heeft wellicht zelfs overgewicht (1.5 kg)!
Ik hoop dat iemand me adviezen kan geven wat te doen.
Graag hoor ik van jullie
Groetjes
Karin