diarree en slecht eten.

• Daphne

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben dus Daphne en wij hebben 4 cavias en 4 konijnen. Konijnen zitten buiten, cavias binnen.

4 beertjes, 2 aan 2.

1 cavia is de laatste dagen niet zo lekker. Hij eet weinig, is hangerig en heeft een soort van brijige ontlasting. IOok is zijn buiktje een beetje kaal geworden en zitten er op zijn buik een soort van pigmentvlekjes.Ik ben met hem naar de dierenarts geweest, die hem goed heeft onderzocht. Het was in ieder geval geen schurft of iets dergelijks. Zijn darmen waren wel aan de lege kant, en hij had wat ondertemperatuur. Nu zei hij dat het waarschijnlijk iets aan zijn longen was, en dat hij daarom gestopt was met eten. Maar ik vind hem helemaal niet verkouden of zo of benauwd. Alleen die diarree is duidelijk, en die stinkt ook erg!

De dierenarts gaf aeropax mee ( dit is een antigas middel voor mensen, die ook heel goed bij konijnen werkt, alleen bij cavias had ik er nooit van gehoord)

Die heb ik dus gegeven, bovendien kreeg hij van de da een antibioticumspuit. Hij is wel wat levendiger, maar nog niet de oude. Ik hoor wel steeds van die harde borrelgeluiden uit zijn buik komen af en toe. Dus ben ik maar weer begonnen met aeropax. Verder heb ik dwangvoer meegekregen, die je als een soort pasta aanmaakt en dan met een spuitje geeft. Toch lijken die darmen nog niet echt beter te worden.

Heeft iemand ervaring met deze klachten?

Alvast bedankt, Daphne.

• Judith

De klachten die je omschrijft lijken erg op gas. Probeer wat gastro, dit helpt nog altijd het beste tegen gas en kan nooit kwaad omdat het kruiden zijn! Niet geschoten is altijd mis.

Gastro is te verkrijgen in de webshop van knoevel op www.knoevel.net , bij www.akhila.nl en volgens mij tegenwoordig ook in de webshop van 't Kuufke op www.kuufke.com

Misschien even de dierenarts bellen als je hier niet zeker over bent!

Succes ermee!

• Chalet de Cobaye

aeropax word wel vaker gegeven tegen gas werkt prima !! Weet niet hoelang je dit middel al gebruikt ? maar geef het even de tijd natuurlijk.

zorg dat hij wel goed op tempratuur blijft,je kan ook evt als dwangvoeding een papje maken van opgelostekorrel deze los je op in thee getrokken van hooi ,werkt ook goed en hij krijgt dan wel de normale voeding binnen die hij gewent is ,en ik zal hem nu even niet al teveel groen geven ivm de diaree.

sterkte met je caafje

gr Es

• Cavia Opvang 't Kuufke

Ontlasting laten onderzoeken op coccidiose en beginnen met probiotica!!!

• Cavia Opvang 't Kuufke

Heb je de cavia's al lang?

Zijn hier recent nieuwe dieren bijgekomen (cavia's dan) en zo ja, waar komen die vandaan als ik vragen mag?

• Judith

Is er een virus aan de gang ?? iets besmettelijks??